توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کنار همه حوادث تلخی که رسانه‌های جهان هر روز از این ناحیه مخابره می‌کنند، نقاط دیدنی بسیاری در خاورمیانه وجود دارد که نه تنها از حوادث طبیعی مصون مانده بلکه از جمله امن‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آیند.
شهرهای خاورمیانه

شهرهای توریستی خاورمیانه و جاذبه های گردشگری آن

خاورمیانه قلمرو عظیمی‌ست که در باور جهانیان، به عنوان سرزمین بیابان‌های وسیع، بازارهای ادویه و خوشامدگویی‌های گرم شناخته می‌شود. در این مطلب، سعی می‌کنیم توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه و جاذبه‌های آن را به شما معرفی کنیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

خاورمیانه

بیروت، لبنان

بیروت پایتخت لبنان، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر حوادث تلخ بسیاری را پشت سر گذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگ ۲۵ ساله اشاره کرد که در سال ۱۹۹۱ پایان یافت.

با این حال بر روی خرابه‌های جنگ شهر جدیدی ساخته شد که در حال حاضر یکی از امن‌ترین شهرهای خاورمیانه به حساب می‌آید. بیروت یکی از لیبرال‌ترین و متمدن‌ترین شهرهای جهان عرب به حساب می‌آید. علت این امر را می‌توان در رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی قشر متوسط جامعه، جستجو کرد.

اما یکی از نکاتی که بیروت را از سایر شهرهای خاورمیانه متمایز می‌کند، چند فرهنگی بودن است که رد پای آن را می‌توان در محله ‌های مختلف این شهر دید.

بیروت

جاذبه‌های بیروت

خیابان حمرا | Hamra Street

این خیابان در جنگ ۲۵ ساله مرکز درگیر بوده، با این حال، پس از جنگ بازسازی شده و هم اکنون به صورت یکی از خیابان‌های دانشجویی بیروت درآمده است. دانشگاه معروف آمریکایی بیروت در خیابان حمرا واقع شده است.

صخره‌های کبوتر | Pigeon Rocks

با گشت و گذار در این منطقه، برای چند ساعت از یاد می‌برید که در یکی از شلوغ‌ترین شهرهای خاورمیانه هستید. این دو صخره در میانه اقیانوس قرار دارند و مکان ایده‌آلی برای تماشای طلوع و غروب خورشید و قایق سواری‌ست.

صخره‌های کبوتر

مرکز شهر بیروت | Beirut Central District

پیش از جنگ ۲۵ ساله، به این منطقه، پاریس خاورمیانه گفته می‌شد؛ اما پس از جنگ، به خرابه‌ تبدیل شد. با گذشت زمان این ناحیه نیز مانند سایر قسمت‌های بیروت ساخته شد و هم اکنون یکی از دیدنی‌ترین مناطق بیروت است. در مرکز شهر می‌توانید مراکز خرید بزرگ و شعب برندهایی مانند شنل و لویی ویتون و … را پیدا کنید.

دیدن مسجد و کلیسا در بیروت اصلا عجیب نیست. وجود فرهنگ‌های مختلف و زندگی مسالمت آمیز آن‌ها در کنار هم، از دلایلی‌ست که بیروت را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

پترا در اردن | Jordan Petra

پترا یکی از عجیب‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای توریستی خاورمیانه است. به گونه‌ای که این شهر صخره‌ای، در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد. اما داستان این شهر چیست؟

شهر پترا توسط نبطی‌ها ساخته شد و نبطی‌ها از عرب‌های بادیه نشینی بودند که صحرا را خانه خود می‌دانستند و با همه وجود از آن محافظت می‌کردند. به همین علت صحرای محل زندگی آن‌ها به یکی از امن‌ترین راه‌ها تبدیل شد و تجار بسیاری کاروان‌های خود را از این منطقه عبور می‌دادند. همین امر باعث تمدن نبطی‌ها و ساخت شهر پترا شد.

تمام شهر پترا در صخره‌های بیابان کنده شده است و به همین علت جزو شهرهای توریستی خاورمیانه به حساب می‌آید.

پترا در اردن

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “با خیابان‌های توریستی خاورمیانه آشنا شوید” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    جالب ودیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…