جلوگیری از پیری زودرس پوست

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عوامل زیادی وجود دارند که منجر به پیری زودرس می‌شوند، برخی عادت‌های روزانه شما هم باعث پیری زودرس خواهند شد .این مطلب را بخوانید و با ترک این عادت‌ها از پیری زودرس جلوگیری کنید. 
پیری زودرس پوست

۸ عادت که باید پیری زودرس پوست می‌شود

پیری زودرس پوست می‌تواند به دلیل سبک زندگی نامناسب وانجام برخی عادت‌های اشتباه باشد. ما در این مطلب از مجله دلتا درباره شایع‌ترین اشتباهات و عادت‌هایی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، توضیح داده‌ایم.

استفاده مداوم از نی هنگام نوشیدن

درست است که استفاده از نی باعث محافظت از دندان می‌شود، وقتی به صورت مداوم از نی استفاده کنید ماهیچه‌های اطراف دهان هم مدام منقبض شده و این باعث ایجاد خطوط و چین و چروک‌هایی در اطراف دهان می‌شود. مثل خطوطی که در اطراف دهان افراد سیگاری بسیار به چشم می‌خورد.

جلوگیری از پیری زودرس

خوابیدن روی شکم یا به پهلو

این نحوه خوابیدن چین و چروک‌هایی در صورت و گردن ایجاد می‌کند. این چروک ها به‌‍واسطه کشش و فشاری که بالش روی پوست اعمال می‌کند ایجاد می‌شوند. البته در کل روز این چروک‌ها محو شده اما سن که بالا برود پوست صورت نازک‌تر شده و این خطوط به صورت دائمی روی پوست نمایان می‌شوند. پس حتما به پشت بخوابید. اگر نمی‌توانید، از بالش جنس ساتن استفاده کنید چون به جای اینکه فشار روی صورت ایجاد کند باعث می شود که سر بخورد. 

پایین نگه داشتن سر هنگام کار با موبایل

وزن سر یک انسان بالغ، تقریبا ۵.۴ کیلوگرم است. اگر هنگام استفاده از موبایل مدام سرتان به سمت پایین باشد ماهیچه‌های گردن در یک حالت بی‌حرکت می‌مانند، از آنجا که پوست گردن مانند پوست دور چشم بسیار ظریف و نازک است خطوط و چین و چروکی در آن ایجاد می‌شود. پس بهتر است سرتان را در زاویه ۹۰ درجه قرار دهید.

پیری زودرس

متعادل نگهداشتن دمان بدن

با شروع فصل سرما خانه‌های‌تان را بیش از حد گرم نکنید. دمای خانه را در حالت متعادل قرار دهید زیرا گرمای بیش از اندازه برای پوست مضر بوده و چین و چروک‌هایی در آن ایجاد می‌کند. در این مواقع حتما از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

حذف غذاهای چرب

بیشتر ما معتقدیم که چربی دشمن سلامتی است. این تا حدودی درست است چون بعضی از چربی‌ها بسیار مضراند اما صورت شما به چربی نیاز دارد. به خصوص چربی‌هایی مثل روغن زیتون، روغن ماهی و گردو تا بتوانند ظاهری زیبا برای پوست شما ایجاد کنند. چربی به بدن کمک می‌کند تا آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های محلول در چربی را که برای پوست بسیار مفیداند جذب کند.

همچنین باعث تقویت سلول‌های پوست شده و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند. پس اگر در رژیم خود چربی را کاملا حذف کرده‌اید آن را تغییر داده و حداقل ۲۰ درصد کالری از این چربی‌ها بگیرید.

در معرض خورشید قرار گرفتن

هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند نور خورشید مستقیما روی کوتاه شدن طول عمر تاثیر دارد. با این حال قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوست شما را پیر می‌کند و شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. این می‌تواند نقشه‌های شما را برای طول عمر و چهره‌ عالی از بین ببرد. مهم این است که از نور خورشید در حد متعادل و با محافظت‌کننده‌های کافی بهره بگیرید زیرا نور خورشید واقعا برای شما مفید است. ویتامین D موجود در نور خورشید تاثیر بالقوه‌ زیادی در سلامت شما دارد.

پوست

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

من عاشق آفتاب هستم و زمان زیادی را در صورت امکان در معرض تابش نور خورشید می‌گذرانم، اما هیچ وقت بدون استفاده از کرم ضد آفتاب خانه را ترک نمی‌کنم. تشعشعات پرتوهای ماورا بنفش نور خورشید به پوست آسیب می‌زند و باعث پیری زودرس می‌شود.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که شما را پیرتر از آنچه هستید نشان می‌دهد و همزمان از طول عمرتان می‌کاهد. پس سعی کنید سیگار کشیدن را کنار بگذراید و حتی در محلی که سیگار کشیده می‌شود قرار نگیرید تا از دود آن ناخواسته استنشاق نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…