رشد عجیب قیمت آپارتمان‎های تهران در ۲۵ سال اخیر (+نمودار)

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رشد عجیب قیمت آپارتمان‎های تهران در ۲۵ سال اخیر غالبا به شکل صعودی بوده و کارشناسان املاک معتقدند که امسال نیز این روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا که با اطلاعات سایت اقتصاد آنلاین تهیه شده است؛ جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اگر چه حاکی از افزایش قیمت مسکن است، اما تعداد مبایعه‌نامه‌ها هم رشد پیدا کرده است. این رشد قیمت مسکن و تعداد مبایعه نامه‌ها این هشدار را می‌دهد که باید در فصل نقل و انتقالات منتظر یک عدم تعادل میان عرضه و تقاضا باشیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در کل مناطق ۲۲ گانه تهران طی فروردین و اردیبهشت امسال به ترتیب ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان و ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بوده که طی یک ماه رشد ۱۲ درصدی را داشته است.

گران‎ترین منطقه تهران در معاملات مسکن اردیبهشت ماه، منطقه یک با میانگین قیمتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده و ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان محاسبه شده است.

ما در مجله دلتا نموداری از میانگین رشد قیمت آپارتمان‎های تهران در ۲۵ سال اخیر تهیه کرده‎ایم تا به وسیله‎ی آن نگاه دقیق‎تری به بازار مسکن پایتخت بیندازیم.

رشد عجیب قیمت آپارتمان تهران در 25 سال اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…