جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیتو پایتخت کشور اکوادور یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان است.
کیتو در اکوادور

آشنایی با کیتو در اکوادور

کیتو در اکوادور ۹۳۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این شهر تلفیق جالبی از طبیعت بکر آمریکای جنوبی و زندگی مدرن شهری‌ست زیرا این شهر در رشته کوه‌های اکوادور و شمال رود «گوایابامبا» قرار دارد. همین امر باعث به وجود آمدن زندگی شهری در دامنه این کوه شده است. کیتو جایی‌ست که کوه‌‎های پوشیده از گیاهان استوایی، زندگی پر زرق و برق شهری، غذاهای بی‌نظیر آمریکای جنوبی و شب زنده داری را به صورت توأمان در اختیار شما قرار می‌دهد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

کیتو

مجسمه Virgin of El Panecillo

این مجسمه غول پیکر از خیابان قدیمی کیتو محافظت می‌کند و یکی از نمادهای شهر کیتو و کشور اکوادور محسوب می‌شود. افسانه‌ها و باورهای بسیاری درباره ی مجسمه Virgin of El Panecillo در میان مردم کیتو وجود دارد. طبق یکی از آن‌ها صورت این مجسمه به سمت شمال شهر قرار گرفته، به این معنا که نگاه ویژه خدا به مردمان این ناحیه است و زندگی در شمال کیتو رونق پیدا می‌کند. همچنین پشت این مجسمه رو به جنوب قرار دارد، به این معنا که تقسیم عادلانه ثروت میان شمال و جنوب انجام می‌شود.

گردشگران بسیاری هر سال از این مجسمه غول پیکر بازدید می‌کنند. یکی از ویژگی‌های Virgin of El Panecillo این است که با بالا رفتن از آن می‌توان شهر کیتو را از بالا دید.

اکوادور

Plaza de Independencia میدان قدیمی شهر کیتو

این میدان قدیمی مرکز بسیاری از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شهر کیتو است و به زبان ساده می‌توان گفت قلب این شهر به حساب می‌آید. با این حال به علت جانبه‌های تاریخی این میدان توریست‌های بسیاری را می‌توانید در جای جای Plaza de Independencia ببینید.

در این میدان کاخ ریاست جمهوری، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد که آن را شلوغ‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید زندگی واقعی را در کیتو اکوادور ببینید، حتما به این میدان زیبا و تاریخی سر بزنید.

آمریکای جنوبی

به Basilica بروید

Basilica یکی از جاذبه‌های گردشگری کیتو و قدیمی‌ترین ساختمان‌ها است. گردشگران می‌توانند به این ساختمان زیبا بروند و از معماری اسپانیایی بی‌نظیر و شیشه‌های رنگی آن لذت ببرند. در این ساختمان نمونه‌های کوچکی از حیواناتی که در جزیره گالاپاگوس وجود دارد، دیده می‌شود.

نکته عجیب درباره Basilica این است که ساختمان آن همیشه نیمه کاره است. علت این اتفاق به افسانه‌های قدیمی مردم کیتو باز می‌گردد که طبق آن با تکمیل شدن ساختمان Basilica دنیا به پایان می‌رسد. خوشبختانه مردم کیتو عجله‌ای برای ساخت این بنا ندارند!

گوایابامبا

کلیسای سنت فرانسیس کیتو

این کلیسای بزرگ و تاریخی، یکی از بی‌نظیرترین ساختمان‌های کشور اکوادور است. هر سال گردشگران بسیاری برای بازدید از معماری این کلیسا کاتولیک به آن مراجعه می‌کنند. محوطه داخلی کلیسای سنت فرانسیس پوشیده از تزیینات طلا، کاشی و نقاشی‌هایی است که قدمت آن‌ها گاهی به ۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد. زلزله‌های بسیاری تا به حال بخشی از کلیسای سنت فرانسیس را خراب کرده است، با این حال این کلیسا بازسازی شده و با همه قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

گوایابامبا

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “دهکده گیتورن هلند” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…