زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌های جهان

۱
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوچه‌ها و خیابان‌ها، از جمله اصلی‌ترین مولفه‌هایی است که به شهرها جان داده و پویایی، سرزندگی و نشاط را، از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر پیوند می‌دهند.
زیباترین کوچه‌ها

زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌ها

کیفیت بصری کوچه‌ها و خیابان‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و چه بسا شهرهایی که به خاطر داشتن زیباترین خیابان‌ها در جهان، از شهرتی مثال زدنی برخوردار گشته و توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند. گشت و گذار در زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌های جهان، آرزوی قلبی بسیاری از جهانگردان و گردشگران است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

زیباترین خیابان‌ها

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

با ورود به خیابان برگاگ، واقع در منطقه بارلیمانی کشور ایرلند، ناگهان احساس می‌کنید که به دنیایی غیر واقعی قدم گذاشته و در انیمیشنی رویایی در حال حرکت هستید. این خیابان منحصر به فرد، سراسر با درختان راشی که در دو طرف جاده کاشته شده‌اند، پوشانده شده است و اتومبیل‌های موجود در این خیابان، از میان گروه انبوهی از درختان راش، گذر می‌کنند.

این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های کشور ایرلند است و علاوه بر اینکه جزء زیباترین خیابان‌های جهان است، از تاریخچه‌ای غنی و پربار نیز بهره می‌برد. گذر از این خیابان به همه گردشگران توصیه می‌شود و تجربه‌ای خارق العاده را برای افراد رقم می‌زند.

کوچه

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

از دیگر گذرگاه‌هایی که به عنوان زیباترین خیابان‌ها و کوچه های جهان شناخته می‌شود، خیابن گالوپی در منطقه بورانو، از توابع شهر ونیز است که اهالی شهر را به کوچه‌ها و خیابان‌های دیگر جا به جا می‌نماید. این خیابان که دارای کانالی آبی است، از خانه‌ها و دیوارهای رنگی در اطراف خود بهره می‌برد و از ظاهری زیبا برخوردار است.

خیابان

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان روتارگو که در شهر چفچفون کشور مراکش واقع شده است، از فضایی متفاوت و منحصر به فرد بهره‌مند است. وجود دیوارها، پله‌ها و گلدان‌های آبی رنگ در این خیابان، نمایی خیره کننده را برای عابران به وجود آورده است و احساسی منحصر به فرد را، در آن‌ها زنده می‌کند. جالب است بدانید که عبور از این خیابان تا مدت‌ها برای همگان آزاد نبوده است، لیکن امروزه افراد به راحتی می‌توانند، در این خیابان آبی رنگ قدم زده و اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

زیباترین کوچه و خیابان

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

خیابان روکرمیکس، واقع در شهر پاریس، خیابانی آرام و به دور از هیاهوی شهری است که خانه‌های موجود در آن، از دیوارهای رنگی و بسیار زیبا بهره‌مندند. این خیابان ۱۴۴ متری، همواره پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است و آن‌ها را به پیاده‌روی در بستری زیبا و آرامش بخش دعوت می‌نماید. اگر شما نیز به شهر پاریس سفر کرده‌اید، این خیابان را در نقشه پیدا کرده و به گشت و گذار در قسمت‌های مختلف آن بپردازید.

فرانسه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “دهکده گیتورن هلند” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…