دکوراسیون خود را ژورنالی کنید

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون داخلی منزل نشانه شخصیت و هویت ساکنانش است. بسیاری هنوز طرفدار دکوراسیون سنتی منزل  و برخی درپی دکوراسیون‌ منزل مدرن یا ساده هستند.
دکوراسیون ژورنالی

دکوراسیون ژورنالی

دکوراسیون داخلی با این که از نظر بسیاری از افراد کاری ساده و راحت است، اما باید بدانید که این کار نیازمند تخصص و مهارت خاص خود است؛ بنابراین قبل از این که دست به کار شوید با دیدن نمونه‌ها و ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی، آگاهی‌های مورد نیاز را کسب کنید و می‌توانید از ایده‌های ارائه شده الهام بگیرید. در این نوشتار از مجله دلتا سعی در معرفی چند ترفند ساده برای اینکه دکوراسیون خود را ژورنالی کنید، کرده ایم. با ما همراه باشید.

۱. بازشو‌ها را نپوشانید

بازشو‌ها سبب ورود نور به داخل و دید و منظر به بیرون می‌شوند. در حقیقت حضور نور طبیعی در منزل بسیار مهم و اساسی است. بهتر است تا آن جا که می‌شود از نور طبیعی به جای مصنوعی بهره ببرید. زیرا نور مصنوعی به مرور بر روحیه و سلامتی تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی وجود تعداد بیشتر پنجره سبب سبکی فضا و هم چنین بزرگتر نشان دادن آن می‌شود؛ بنابراین سعی کنید به جای پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌های ضخیم، از آن‌ها نهایت بهره را ببرید.
دکور ژورنالی

۲. تقارن را در چیدمان خود حفظ کنید

با ایجاد تقارن در قسمت‌هایی از خانه (نه همه بخش‌ها) به خصوص بخش‌های اصلی، آرامش و احساس سکون را به فضای خود هدیه دهید. ذهن انسان تقارن را راحت تشخیص داده و با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از این قانون غافل نشوید و در بعضی قسمت‌ها آن را به کار برید و فضایی ژورنالی خلق کنید.
دکوراسیون ژورنالی

۳. از قفسه‌ها استفاده کنید

استفاده از قفسه به دو دلیل رخ می‌دهد: اول به دلیل کمبود فضا و نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره کردن وسایل و دلیل دوم به نمایش گذاشتن دکوری‌ها و المان‌های قشنگ و جذاب در منزل. از طرفی قفسه جنبه جدید و زیباتری دارد و می‌تواند به طراحی و دکوراسیون داخلی فضا کمک کند.
دکوراسیون

۴. از ایده‌های خاص استقبال کنید

مسلما طراحی‌های تکراری و مشابه هیچ جذابیت و زیبایی برای شما نخواهد داشت. باید سعی کنید فضایی خلق کنید که در آن ردپایی از خود شما و ایده‌ها و المان‌های جدید باشد. دیدن فضایی خاص برای مهمانان نیز جالب توجه خواهد بود. در حقیقت بهتر است فضای شما انعکاسی از شخصیت خودتان باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی و تعلق مکان داشته باشید.

دکور ژورنالی

۵. استفاده از جزییات اضافی را فراموش کنید!

سعی کنید از شلوغ کردن و تعدد مبلمان و وسایل منزل پرهیز کنید. زیرا شلوغی بیش از حد فضا سبب سنگینی و در نتیجه ایجاد نوعی اغتشاش بصری می‌شود. این امر مخصوصا وقتی فضای کوچکی داشته باشید، بیشتر جلوه گر خواهد شد. از طرفی این مورد فضای شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد. چیدمان ساده و مرتب سبب ایجاد فضای ژورنالی و تسلی خاطر خواهد شد. در حقیقت باید همیشه در نظر داشته باشید که خانه باید فضایی آرامش بخش بوده و مکانی برای استراحت شما بعد از یک روز کاری خسته کننده باشد.
دکور ژورنالی

۶. مبلمان مناسب فضا را انتخاب کنید

انتخاب و خرید مبل یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی است. می‌توان گفت که مبلمان نقطه‌ کانونی فضای نشیمن بوده و چشم گیرترین بخش این فضا است. انتخاب مبلمان ژورنالی باید بر حسب فضا، ابعاد و سبک طراحی باشد. اگر فضای کوچکی دارید با انتخاب یک کاناپه‌ خانوادگی بزرگ از به کاربردن مبل‌های متعدد پرهیز کنید. انتخاب رنگ مبل نیز بسته به طراحی شما خواهد داشت. اگر فضای بی روحی دارید با انتخاب یک رنگ متضاد و تند، به محیط انرژی ببخشید. هم چنین وجود کوسن‌ها را جدی بگیرید. گاهی با انتخاب رویه‌های مناسب برای آن‌ها می‌توانید تاثیر شگرفی بر محیط بگذارید.
دکوراسیون ژورنالی

۷. در انتخاب لوستر‌ها دقت کنید

لوستر یکی از مهم‌ترین المان‌های فضاست که باید در انتخاب آن دقت کنید. سعی نمایید از سبک مورد طراحی خود پیروی کرده و بهترین گزینه را بر مبنای آن به کار برید. گاهی لوستر به کار رفته خود می‌تواند به عنوان عنصر دکور ژورنالی شده و نقطه‌ عطف فضا باشد. نکته‌ مهم دیگر میزان روشنایی لوستر شماست. با توجه به متراژ و میزان نور مورد نیاز راجع به این مورد تصمیم گیری کنید. اگر روشنایی محیط بیش از اندازه زیاد باشد سبب خستگی چشم شما می‌شود. این امر در مورد فضا‌های کم نور نیز به صورت کسل کننده بودن ظاهر خواهد شد؛ بنابراین نورپردازی شما حتما باید به صورت اصولی صورت پذیرد.

دکوراسیون ژورنالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…