۷ راهکار برای اسباب‌کشی خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

۷ راهکار برای اسباب‌کشی خانه، شما را از تنش‌های جسمی و روانی این کار سخت و توان‌فرسا راحت می‎کند و باعث می‌شود این چند روز سخت، آسان‌تر بگذرد. در مجله دلتا در این باره بخوانید.

۱- لیست هزینه داشته باشید

پیش از اینکه دست به کار شوید، لیستی از هزینه‌ها تهیه کنید. از جزئی‌ترین هزینه‌ها مثل غذا یا خرید چسب هم غافل نشوید. حتی هزینه‌های احتمالی را هم پیش‌بینی کنید. این کار باعث می‌شود کارهایتان با نظم و ترتیب پیش برود. ضمن اینکه غافلگیر نمی‌شوید و پول کم نمی‌آورید.

اسباب‌کشی منزل هزینه

۲- تا می‌توانید دور بریزید

اسباب‌کشی فرصت خوبی است برای دور ریختن وسایل اضافی. برای تشخیص اضافی بودن یک وسیله، از خودتان بپرسید آیا در یک سال گذشته از آن استفاده کرده‌اید؟ آیا ممکن است به کارتان بیاید؟ اگر پاسخ منفی است، دیگر تردید به خود راه ندهید. آن وسیله را یا ببخشید یا دور بریزید.

۳- زود شروع کنید

مسلما” می‌دانید کی قرار است خانه را تحویل بدهید و زمان کافی برای انجام کارهایتان دارید. بسته‌بندی را نگذارید برای روزهای آخر. خیلی زودتر از موعد مقرر کارهایتان را شروع کنید تا از فشار روانی و جسمانی خود بکاهید. بسته‌بندی را از وسایل غیر ضروری شروع کنید و به تدریج پیش بروید.

۴- همه چیز را جمع نکنید

بسته‌بندی وسایل شخصی و کاری را برای روز آخر  بگذارید . کارت ملی و شناسنامه  در دسترستان باشد. ضمنا بخشی از فضای خانه را تا روز آخر مفروش و مجهز باقی بگذارید. به تعداد نفرات بشقاب و لیوان نگه دارید. حتی کتاب یا ادوات ورزشی تان را هم جمع نکنید. شاید برای رفع خستگی به آن‌ها احتیاج پیدا کنید.

 اسباب‌کشی منزل بسته‌بندی

۵- تفریح کنید

اسباب‌کشی دست کم چند روزی طول می‌کشد. اما قرار نیست به خودتان سخت بگیرید. در همین روزها هم برای تفریحات کوچک و تغییر فضا وقت بگذارید. مثلا می‌توانید به پارک سر کوچه بروید و در حد یک بستنی خوردن و تماشای منظره وقت بگذارید و دوباره سر کارهایتان برگردید.

۶- مهربان بمانید

طی فرآیند اسباب‌کشی ممکن است اعصابتان به‌ هم بریزد. اما بهتر است به خودتان گوشزد کنید که نباید اجازه بدهید کلافگی، روابط شخصی و عاطفیتان را خراب کند. سعی کنید به اعصابتان مسلط باشید و با نزدیکانتان خوب رفتار کنید. اسباب‌کشی بعد از چند روز تمام می‌شود، شما می‌مانید و دوستان و خانواده.

۷- کمک بگیرید

از دیگران کمک بگیرید. لازم نیست تمام کارها را خودتان انجام بدهید. حضور دوستان و خانواده در کنارتان هم به آرامش شما کمک می‌کند هم کارها با سرعت بیشتری پیش می‌روند. می‌توانید کارها را تقسیم کنید و حتی به نوبت از سایر افراد  کمک بگیرید.

منبع: اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…