چگونه با کفش پاشنه دار راحت راه برویم؟

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه رفتن راحت با کفش پاشنه بلند یک آرزوی ابدی برای بانون است؛ در عین حال که زنان و دختران جوان عاشق کفش‌های پاشنه بلند هستند، از سویی دیگر حتی ممکن است از آن‌ها متنفر هم باشند!
کفش پاشنه دار

با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم!

هیچ چیز بدتر از آن نیست که به یک مهمانی مهم دعوت شوید و نتوانید کفش پاشنه دار بپوشید! به همین دلیل بسیاری از بانوان این پرسش مهم را دارند که: «چگونه با کفش پاشنه دار راحت راه برویم؟» با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

 کفش

هفت نکته مهم در نحوه درست پوشیدن کفش پاشنه دار را در زیر آورده‌ایم:

۱- از سایز کفش پاشنه دار خود مطمئن شوید

اشتباه شماره یک که احتمالا اغلب خانم‌ها مرتکب می‌شوند، عدم بررسی سایز مناسب کفش بر حسب اندازه پا است. اندازه پا در طول سال‌ها تغییر می‌کند، حتی به میزان یک سایز کامل! به خصوص بعد از بچه‌دار شدن، پاهای بیشتر زنان بزرگ‌تر می‌شود. بنابراین، پاهای خود را سالی یک بار اندازه بگیرید و اگر هرگز این کار را نکرده‌اید اکنون زمان آن است. اندازه پاهای خود را هنگام خرید کفش پاشنه‌دار، در عرض و طول نیز اندازه بگیرید. اما همیشه به اندازه یک انگشت کوچک دست سایز کفش را بزرگ‌تر انتخاب کنید.

کفش زنانه

۲- نوع پای خود را بشناسید

به نظر بسیاری از پزشکان، بهترین روش برای شناخت نوع پا اتفاقاتی است که برای آن رخ می‌دهد. هر گونه درد و نارحتی می‌توانند بهترین علائم برای این موضوع باشند. دو روش ساده وجود دارد که می‌توانید «کف پای صاف» یا «کف پا با قوس زیاد» را تشخیص دهید. نخست پای خود را مرطوب کنید و روی یک تکه کاغذ سفید قرار دهید، حال تصویر پاهای شما روی کاغذ نقش بسته است، اگر پای شما بدون هیچ گونه قوس باشد، تصویر تمام کف پای شما را نشان می‌دهد.

۳- کفش پاشنه دار پهن‌تر همیشه بهتر است

از پوشیدن روزانه پاشنه‌های نازک خودداری کنید، زیرا از یک سو راه رفتن با آن‌ها بسیار دشوار بوده و از سویی دیگر باعث عدم تعادل و چرخش پاهای‌ شما می‌شوند. برای بانوانی که به طور مداوم در محل کار کفش پاشنه‌دار می‌پوشند، بهتر است به دنبال مدل‌های کفش پاشنه پهن باشند تا حداکثر راحتی و پشتیبانی را در اختیارشان قرار دهند.

استایل زنانه

۴- سطح پوشش بیشتر بهتر است

هرچه سطح پوشش جلویی کفش پاشنه دار بیشتر باشد، برای سلامت پاها و راحتی در راه رفتن بهتر است. بسیاری از کفش‌های پاشنه بلند به شکل صندل طراحی و تنها از چند بند تشکیل شده‌اند. این بندها می‌توانند روی مچ و جلوی کفش را بپوشانند، اما باز هم بیشتر نواحی پا لخت هستند. اگر مستعد ابتلا به تاول و حساسیت پوستی هستید، بهتر است از پوشیدن مداوم این مدل کفش‌ها خودداری کنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که بیشتر نواحی پاها را پوشش دهند.

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “با کفش قرمز چی بپوشیم؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…