خانه هوشمند؛ راهی به سمت مدیریت انرژی+تصاویر

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه هوشمند

خانه هوشمند و فناوری‎های مربوط به آن یکی از مباحث مورد علاقه این روزهای معماران و همچنین افراد مختلف است. تاکنون در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌ها، فناوری‎های گوناگونی به‌روز شده و امکانات زیادی به این خانه‌ها افزوده شده است.

 

خانه هوشمند

 

به گزارش مجله‌ دلتا، شاید بتوان گفت یکی از دلایل هوشمندسازی ساختمان‌ها و ادارات نه تنها راحتی ساکنان و کاربران این سیستم‌هاست بلکه روشی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی‌های گوناگون است.

در این بین کمپانی ایتالیایی ادیسون از طرحی به نام دنیای ادیسون(Edison world) رونمایی کرده که با محوریت فناوری خانه‌ها و فضاهای هوشمند راه‌اندازی شده است. در این پروژه بزرگ سه شاخه کلیدی وجود دارد که با نام‌های خانه هوشمند، زندگی هوشمند و باغ هوشمند شناخته می شود.

 

مدیریت انرژی

خانه هوشمند، خانه‌ای با سیستم کاملا اتوماتیک است. زندگی هوشمند؛ فضایی با امنیت بالا و باغ هوشمند که بر اساس انرژی سبز و کاهش هزینه‎ها طراحی شده است.

گفتنی است مجموعه گجت‌های خانه هوشمند ادیسون در تمام بخشهای خانه کاربرد دارد و منحصر به بخش خاصی نیست، بلکه متناسب با نیاز و سفارش کاربر شخصی سازی می‎شود. در واقع به کمک گجت‌های ادیسون، امکان مدیریت و نظارت بر مصرف انرژی برق و گاز، آب، دمای خانه، شرایط در و پنجره، رفت و آمد به خانه و … وجود دارد.

 

گجت هوشمند

همچنین هاب مرکزی این گجت‌ها مجهز به دوربین وای‌فای بلندگو محل اتصال سیم کارت و سنسورهای ویژه‌ای است تا ضمن بررسی شرایط پیرامونی، کاربر را در نخستین فرصت از طریق اینترنت یا تماس تلفنی باخبر کند.

سامانه هوشمند “ادیسون” شاخص جالبی با نام تعیین پروتکل امنیتی دارد که طبق آن کاربر می‌تواند در ساعات مختلف میزان مدیریت امنیت را تغییر دهد. به عنوان مثال در سطح امنیتی بالا تمام رفت و آمدها و تغییرات دمایی در محیط خانه بررسی و به کاربر گزارش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…