دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

وام‌دارهای متقاضی مسکن چه آپارتمانی بخرند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هوشمندانه‌ترین خرید ممکن برای وام‌دارهای متقاضی مسکن، صرف‌نظر از اینکه از چه نوع وامی استفاده می‌کنند، خرید آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت است.
آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت
با توجه به اینکه شرط سن بنا برای وام‌های اوراق ۲۵ سال ساخت و برای وام خانه‌اولی‌ها نیز ۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه است، خرید آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت و قدیمی‌ساز می‌تواند یک خرید هوشمندانه برای وام‌دارهای متقاضی مسکن  محسوب شود.

به گزارش مجله دلتا دو گروه قیمتی در بازار آپارتمان‌های ۱۵ تا ۳۰ سال ساخت در آگهی‌های ملکی موجود نزد بنگاه‌ها و موتورهای جست‌وجو قابل شناسایی است. گروه اول را آپارتمان‌های قیمت‌ مناسبی تشکیل می‌دهند که به دلیل سال ساخت بالا و فقدان امکانات ضروری مانند آسانسور و پارکینگ و احیانا نیاز به تعمیرات در داخل واحد یا مشاعات با قیمت‌های ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت آپارتمان نوساز آگهی شده‌اند. به‌عنوان مثال آپارتمان ۱۹ سال ساخت در ولنجک، خیابان نوزدهم به مساحت ۱۵۵ مترمربع در حالی به قیمت هر مترمربع ۵۹ میلیون تومان برای فروش عرضه شده که قیمت آپارتمان نوساز در این خیابان حدود ۷۵ میلیون تومان است. به این ترتیب قیمت آپارتمان نزدیک ۲۰‌ ساله در این منطقه ۲۰‌ درصد زیر قیمت واحد نوساز است.

البته این وضعیت فقط مختص واحدهای لوکس‌متراژ در مناطق لوکس شهر نیست، بلکه در مورد مناطق مصرفی نیز این قاعده صدق می‌کند. بنابراین خرید از گروه اول قیمتی آپارتمان‌های قدیمی‌ساز می‌تواند یک خرید هوشمندانه برای وام‌دارها محسوب شود؛ به‌ویژه با توجه به اینکه شرط سن بنا برای وام‌های اوراق ۲۵ سال ساخت و برای وام خانه‌اولی‌ها نیز ۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه است.

اما دسته دوم قیمتی در بازار آپارتمان‌های قدیمی‌ساز مربوط به املاکی است که چشم‌اندازی از تخریب و نوسازی در سال‌های آتی برای آنها وجود دارد و بعضا حتی توافقی برای نوسازی میان همسایه‌ها صورت گرفته است. این املاک با قیمت‌های به‌مراتب بیشتر از قیمت آپارتمان قدیمی و با قیمتی بین آپارتمان و زمین برای فروش عرضه شده‌اند. در واقع قیمت اعلامی این املاک به میزانی است که گویی قدرالسهم ملک (که از متراژ فعلی آن در صورت آپارتمان قطعا کمتر است) به قیمت روز زمین در آن منطقه معامله می‌شود.

این گروه از املاک اغلب بیش از ۲۵ سال دارند و طبعا وام‌دارها به خرید آنها تمایل نشان نخواهند داد و حتی اگر مایل به خرید آنها باشند نیز اغلب توانایی کافی برای تملک این املاک را ندارند.

در جدول زیر جدیدترین آپارتمان‌ های بالای ۱۵ سال ساخت در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-های-10-تا-25-سال-ساخت

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds