عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

۰
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گورستان ها همیشه مکان‌های عجیب و مرموزی اند؛ جاهایی که داستان‌های متافیزیکی بسیاری درباره آن‌ها نقل می‌شود.
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

مخوف‌ترین گورستان‌های جهان

در همه جای دنیا داستان‌های عجیبی درباره عجیب‌ترین گورستان‌ها و اشباح سرگردان در آن‌ها وجود دارد. باید اعتراف کنیم که اکثر ما، دوست نداریم در تاریکی شب پا به هیچ قبرستان معمولی بگذاریم، چه برسد به عجیب‌ترین گورستان‌های جهان!

اگردوست دارید دل و جرأت خود را در معرض آزمایش قرار دهید، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

گورستان

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس | Les Catacombes, Paris

برای تصور این گورستان عجیب ذکر این توضیح کوتاه کافی ست که ۶ میلیون اسکلت در سردابی در زیر شهر رویایی پاریس، با نظم خاصی روی هم چیده شده اند!

ماجرا تأسیس این سرداب از این قرار است که در قرن ۱۸ میلادی، پاریس به شهر بسیار پر جمعیتی تبدیل شد، به صورتی که دیگر برای دفن اجساد جایی وجود نداشت؛ بنابراین لویی پانزدهم دستور داد تا بقایای اجساد گورستان‌ها را به سرداب زیرزمینی پاریس، انتقال دهند.

این سرداب درواقع معدنی بود که در گذشته از سنگهای آن برای ساخت پاریس استفاده می شد. با روی کار آمدن ناپلئون این گورستان شکل شاعرانه‌ای به خود گرفت. او دستور داد تا تمام اجساد را با نظم خاصی روی هم بچینند و به مکانی برای بازدید عموم تبدیل کنند.

هم اکنون گورستان کاتاکومب یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های پاریس و از جمله عجیب‌ترین گورستان‌های جهان، پس از برج ایفل است.

قبرستان

گورستان شیکاگو | Bachelor’s Grove

گورستان شیکاگو هم اکنون یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها آمریکاست. این گورستان در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و به علت ماجراهای ماورا الطبیعه‌ای که در آن روی می‌دهد، بسیار مورد توجه است.

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، ادعاهای بسیاری درباره حوادث عجیب در گورستان شیکاگو مطرح شد. برای مثال شواهدی ادعا می‌کردند موجودات عجیبی را در لباس راهبه در این گورستان دیده ا‌ند یا طبق باور عموم، خانه‌ای در این گورستان وجود دارد که قربانیان خود را ابتدا در هوا شناور می‌کند و سپس هیچ اثری از آن ها باقی نمی‌گذارد!

یکی از عجیب‌ترین ادعاها درباره ی گورستان شیکاگو این است که در سال ۱۹۹۰ عده‌ای سگ سیاه و سفیدی را در این گورستان دیدند که به محض نزدیک شدن به آن به صورت باورنکردنی ناپدید شدند!

گور

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه | Gladiator’s Cometery

اگر شما هم مثل ما عاشق فیلم گلادیاتور و نبرد‌های خونین راسل کرو هستید، محال است در سفر به ترکیه، از یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان بازدید نکنید!

این گورستان، در شهر افسوس ترکیه قرار دارد و محل مبارزه و کشته شدن ۶۷ گلادیاتور است. در واقع بقایای اجساد ۶۷ مبارز در این گورستان به خاک سپرده شده است.

قبر

قبرستان مافیای روسیه | Shirokorechenskoe

تا به حال فکر کرده‌اید گنگسترهای مشهور را کجا دفن می‌کنند؟ در شهر یکاترینبورگ روسیه گورستانی وجود دارد که تماما به گنگسترها و خلافکارهای روس اختصاص داده شده است. شاید باخود فکر کنید احتمالا با گورهای دسته جمعی یا در بهترین حالت گورهای مخروبه طرف هستید، اما این تصور کاملاً اشتباه است! در واقع شما در این گورستان با سنگ قبرهای ایستاده مزین به عکس مردان و زنان بسیار خوش پوش روبه رو می‌شوید!

نکته جالب درباره این گورستان که یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان است، روی سنگ‌ها تخصص متوفی نوشته شده است مثلا: متخصص در پرتاب چاقو!
بنابراین اگر عاشق دنیای مافیا و فیلم های گنگستری هستید، در سفر به روسیه از خانه ابدی این خلافکاران خشن بازدید کنید!

قبرستان مافیای روسیه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “کویر ریگ جن ایران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…