جاده‌های رویایی‌

۰
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاده ها تنها ابزاری برای رسیدن نیستند، بسیار از آن ها به اندازه‌ای زیبا و رویایی هستند که رانندگی در آن‌ها تنها هدف بسیاری از گردشگران است.
جاده‌های رویایی‌

رویایی‌ترین جاده‌های جهان

جاده‌های رویایی‌ مهمی در جهان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به دلایلی معروف شده‌اند. مثلا بعضی از آن‌ها مسیرهای صعب العبوری دارند؛ بعضی به علت زیبایی، بافت تاریخی یا تجهیزات مدرن استفاده شده در آن‌ها معروف هستند. در این مطلب به معرفی رویایی‌ترین جاده‌های جهان می‌پردازیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جاده

جاده آتلانتیک در نروژ | Atlantic Ocean Road

جاده آتلانتیک از جاده‌های رویایی دنیا و جاذبه‌های نروژ است. این جاده قسمت‌های مختلف نروژ را که بخشی از اقیانوس اطلس آن‌ها را غیر قابل دسترس کرده بود، به هم وصل می‌کند.

جاده آتلانتیک در سال ۱۹۸۹ ساخته شده است. این جاده ۸.۵ کیلومتری علاوه بر این که نقش بسیار مهمی در حمل و نقل نروژ ایفا می‌کند، از زیبایی‌های این کشور نیز محسوب می‌شود. جاده آتلانتیک بین چند جزیره ساخته شده است که توسط چند راهرو و هشت پل به هم متصل شده‌اند.

رانندگی در جاده‌ای که در اقیانوس اطلس قرار دارد و دیدن شنا کردن وال‌ها و صخره‌ها، از جمله دلایلی‌ست که جاده آتلانتیک را یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جهان برای رانندگی کرده است.

نروژ

جاده رینگ سفید در ایالت متحده آمریکا | White Rim Road

رانندگی در این جاده دقیقا شبیه به رانندگی در بازی‌های کامپیوتری مثل needs for speed است. ۱۰۰ مایل طول دارد و حمل و نقل برای اتومبیل‌ها و دوچرخه‌های کوهستانی، و همچنین وسایل نقلیه سه چرخه، آزاد است؛ اما همه رانندگان باید با سرعت مجاز برانند در غیر این صورت از رانندگی در این جاده محروم می‌شوند. سفر با خودرو در این جاده دو روز و با دوچرخه سه تا چهار روز طول می‌کشد.

نکته مهم : سفر با حیوانات خانگی در جاده  White Rim کاملا ممنوع است.

آمریکا

جاده تیانمن در چین | Tianmen Road

این جاده پر پیچ و خم ۱۱ کیلومتر طول و به بالای کوه‌های پارک ملی Tianmen متصل می‌شود که ۱۲۷۹ متر ارتفاع دارد و بیش ترین شیب آن ۳۷ درجه است.

رانندگی در این مسیر سرسبز و پرپیچ و خم و دیدن چین از ارتفاع، تجربه بسیار لذت بخشی‌ست که افراد زیادی مسافت بسیار طولانی آن را تحمل می‌کنند تا به بالای کوه Tianmen برسند.

چین

جاده فورکا در سوئیس | Furka Road

این جاده در رشته کوه‌های آلپ سوئیس قرار دارد و ۲۴۲۹ متر ارتفاع دارد. از جمله دلایلی که بسیاری عاشق رانندگی در این جاده رویایی هستند، مسیر پرپیچ خم سرسبز و پربرف این جاده است.

جالب است بدانید این جاده یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم جیمز باند، گلد فینگر بوده است. بنابراین اگر عاشق رانندگی به سبک جیمز باند هستید حتما جاده Furka می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را برای شما زنده کند.

سوئیس

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “طبیعت جاده اسالم به خلخال” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…