باغ لاستیکی زیبا بسازیم!

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سالهاست که افرادی خاص با ارائه ایده های خلاقانه این موضوع را اثبات کرده اند که با مواد بازیافتی و دور ریختنی پلاستیکی نیز می توان محوطه سازی کرد و باغ لاستیکی زیبا ساخت.
باغ لاستیکی

باغ لاستیکی زیبا بسازیم! بسیاری از کشور ها تولید محصولاتشان را از مواد خام متوقف کرده­‎اند و محصولات جدید را ازمواد بازیافتی تولید می­‎کنند.

درایران، اما در این عرصه سرمایه‎گذاری صورت نمی­‎گیرد. مواد بازیافتی مانند لاستیک بجای آنکه دوباره به لاستیک تبدیل شوند در بهترین حالت‎، بصورت کیسه زباله به چرخه مصرف باز می­‎گردند.

باغ لاستیکی

در این مطلب که در مجله وب سایت دلتا به نظرتان می­‎رسد، قصد داریم ازهمین لاستیک‎های دور ریز ایده‎هایی را برای ساخت باغ لاستیکی زیبا به شما معرفی کنیم.

ساخت برکه ‎ای کوچک در فضای سبز خانه

داشتن برکه­‎ای کوچک در فضای سبزخانه بسیار لذتبخش است بنابراین، می­‎توانید با یک لاستیک، مقداری پلاستیک، لوله آب و یک نازل فواره این برکه و آب نما را ایجاد کنید.

مواد بازیافتی

برای اینکار ابتدا تکه­­‎ای ازیک لاستیک را ببرید و سپس گودالی به اندازه طول لاستیک در زمین حفر و داخل گودال را پلاستیک پهن کنید. سپس لاستیک را داخل گودال قرار دهید و دوباره با چند متر پلاستیک، فضای داخلی لاستیک را  تا لبه‎های بیرونی آن را بپوشانید .آنگاه  لوله آب را با یک زانو به کف برکه رسانده و دور تا دور برکه را سنگ چین  و جریان آب را برقرار کنید.

این برکه زیبا که به همین سادگی در حیاط خانه خود ایجاد می‎کنید، آنچنان هزینه‎ای نخواهد داشت. می­­­­­‎توانید با سنگ های ساحل رودخانه، کف برکه را که پلاستیک  پهن کرده‎اید برای اینکه دیده نشود بخوبی بپوشانید.

محوطه سازی

با لاستیک، گلدان‎ های زیبا بسازیم

همچنین، از همین لاستیک ها به عنوان گلدان و باغچه کوچک هم می‎شود برای درست کردن باغ لاستیکی زیبا استفاده کرد. ابتدا لاستیک‎ها را بشویید و آنها را به دلخواه رنگ آمیزی کنید، سپس لاستیک را به شکل دلخواه در محیط بچینید و آن را با خاک پر کنید و بوته و گیاه مورد نظر را در آن بکارید.

معماری

تهیه مبلمان در فضای سبز خانه را فراموش نکنیم

از تهیه مبلمان در فضای سبز نیز نباید غافل شد. مبلمان و صندلی ها در فضای سبز می‎بایست به گونه‎ای تهیه شوند تا در برابرتابش آفتاب و رطوبت بالا مقاوم باشند.

معماریهای خاص

برای تهیه مبلمان می­‎شود با استفاده از لاستیک، یک  قوطی رنگ  و یک کفی با روکوب پلاستیکی یا حتی پارچه‎ای یک ست مبلمان با کمترین هزینه بسازید.

ترجمه و تالیف : دکتر ابراهیم یوسفی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…