دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

آیا آرامش به بازار مسکن بازگشته است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد پس از گذراندن یک دوره پرالتهاب، هم‌اکنون آرامش به بازار مسکن بازگشته و تلاطم اخیر بازار معاملات مسکن رو به پایان است.
قیمت-واحد-مسکونی
میانگین قیمت واحد مسکونی معامله شده به ازای هر متر مربع در شهر تهران در نیمه اول شهریورماه امسال به حدود ۲۳.۵ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل تنها ۱.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش مجله دلتا اطلاعات برگرفته از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول شهریور ماه امسال حاکی است که پس از یک دوره التهاب در بازار مسکن، نشانه‌هایی از بازگشت آرامش به این بازار آشکار شده و بیان کننده آنست که دوره تلاطم اخیر بازار مسکن رو به پایان است.

بر اساس اطلاعات سامانه یاد شده، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در نیمه اول شهریورماه سال ۹۹ به حدود ۲۳.۵ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل تنها ۱.۹ درصد رشد داشته است. کاهش قابل توجه رشد قیمت مسکن در شهر تهران در شرایطی بوده که تعداد معاملات مسکن شهر تهران پس از ثبت افت ۳۵.۴ درصدی در مردادماه گذشته (نسبت به رقم تیرماه)، در نیمه اول شهریورماه در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل نیز به میزان ۳۷.۷ درصد کاهش داشته که حاکی از تداوم افت معاملات مسکن در شهریورماه است.

بازار مسکن در طول چند ماه گذشته روند پر التهابی را طی کرده و رشد ماهانه قیمت مسکن در شهر تهران طی اردیبهشت تا مرداد امسال ارقام بالایی را تجربه کرده بود.

در جدول زیر جدیدترین قیمت واحد مسکونی در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-چند-سال-ساخت

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “مسکن ملی پردیس متری چند؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds