مضرات پوشیدن دمپایی لا انگشتی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دمپایی لا انگشتی زمانی یکی از ترندهای محبوب به خصوص در استان‌های جنوبی و ساحلی کشورمان بود اما شاید بارها شنیده باشید که نباید این مدل دمپایی را بشویید. اینکه چرا پوشیدن این نوع صندل را توصیه نمی‌کنیم، توسط یک متخصص ارتوپدی برای شما توضیح داده می‌شود.
دمپایی لا انگشتی

آیا پوشیدن دمپایی لا انگشتی بد است؟

هیچ حسی مانند پوشیدن دمپایی لا انگشتی برای نفس کشیدن پا پس از یک روز طولانی پوشیدن کفش اسپورت یا مجلسی نیست. اگر بخاطر کووید۱۹ مجبور هستید در خانه بمانید، شاید بیشتر بخواهید از آن به عنوان روفرشی استفاده کنید. ممکن است به دلیل راحتی و آسودگی دوست دارید یک جفت دمپایی لا انگشتی با طرحی زیبا در خانه داشته باشید اما احتمالا قبل از اینکه آن را به عنوان یک پوشش روزمره پا به کار ببرید بهتر است در این مورد دوباره فکر کنید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به معایب پوشیدن دمپایی لا انگشتی می‌پردازیم.

مضرات لا انگشتی

ممکن است مچ پا پیچ بخورد

دمپایی‌های لا انگشتی را به سبب راحت بودن برای ساحل خریداری کردید اما نمی‌خواهید آن‌ها را هر روز بپوشید. آن‌ها واقعا هیچ قوس نگهدارنده‌ای ندارند و پاها به جای اینکه صاف و مستقیم بمانند شروع به چرخیدن به سمت میانه بدن می‌کنند. وقتی چنین اتفاقی بیفتد احتمالا ممکن است مچ پا پیچ بخورد و رگ به رگ شود.

ممکن است پا ملتهب شود

حتی اگر خیلی مراقب باشید و پای خود را نچرخانید، این عدم پشتیبانی از قوس پا می‌تواند به پاهای شما صدمه بزند. بدون پشتیبانی صحیح، کف پای شما شروع به کشیدن خواهد کرد. این کشش باعث ایجاد تورم در بافت پا می‌شود. وقتی که سعی می‌کنید قدم بردارید هنگام پایین رفتن پا دردی طاقت فرسا در قوس پا احساس خواهید کرد. برای پایین آوردن التهاب ممکن است نیاز به داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، فیزیوتراپی، ورزش یا تزریق کورتیزون باشد.

التهاب پا

مشکلات پا می‌تواند به استخوان برسد 

بدن شما به دلیل فشار شروع به تولید استخوانی جدید می‌کند تا این فشار را کاهش دهد. به خاطر استخوان بیشتری که بدن نیاز دارد، ساختاری به نام خار پاشنه در پشت یا کف پاشنه پا ایجاد می‌شود.

اشیا اطراف می‌توانند پا را سوراخ کنند 

دمپایی ارزان قیمت شما طولی نمی‌کشد که ساییده شود و هیچ فایده‌ای برای شما ندارد. وقتی که قسمت پاشنه و پنجه ساییده شوند، خیلی راحت ناخن، شیشه و سایر اشیا خطرناک روی زمین داخل دمپایی فرو می‌روند. اما دمپایی‌های لا انگشتی مشکل بزرگتری ایجاد می‌کنند که آمپول کزاز از آن پیشگیری نخواهد کرد. بخشی از کفش می‌تواند واقعا داخل پا فرو رود. و یک بدنه خارجی درست کند. این بدنه به سرعت بهبود می‌یابد و هنوز هم درد وجود داشته باشد. با عکس رادیولوژی ما می‌توانیم سایه یک تکه پلاستیک را در پا ببینیم. در این نقطه، جراحی تنها گزینه است.

پادرد

انگشتان پا تغییر شکل یافته و همانطور می‌مانند 

دمپایی‌هایی ابری نرم اند بنابراین احتمالا باید پنچه پایتان را خم تا از بالا رفتن آن‌ها به هنگام پیاده روی جلوگیری کنید. اما حتی اگر آن‌ها را به قدر کافی بپوشانید موقع درآوردن کفش باز هم صاف نخواهند شد. پنجه‌های پا واقعا خم شده و در وضعیتی ثابت می‌مانند که شبیه یک چکش کوچک به نظر می‌رسد. این یک تغییر شکل یا دفورمه شدن انگشتان است که احتمالا نام آن را حدس زده‌اید؛ انگشت چکشی.

با دمپایی لا انگشتی دچار پینه و میخچه می‌شوید

اگر پا چکشی گرفتید و کفش‌های عادی بپوشید، انگشتان شما شروع به ساییدن به قسمت بالای کفش خواهند کرد. آن ساییدگی و اصطکاک منجر به پینه و میخچه می‌شود. این یک پیامد است.

مضرات لا انگشتی

سینه پا صدمه خواهد دید 

با کفش عادی که از قوس پا حمایت می‌کند، پا به حالت طبیعی از پاشنه به پنجه قدم بر می‌دارد که همراه با چرخش سینه پا است. اما به دلیل اینکه دمپایی ابری از قوس پا حمایت نمی‌کند، شما فقط صاف قدم بر می‌دارید که به سینه پا صدمه بدی می‌زند. وقتی که با پیاده روی زیاد، مدت طولانی به آن صدمه می‌زنید، این بخش تحریک می‌شود. شما احساس درد خواهید کرد و ممکن است دچار ورم ناشی از زخمی به نام متاتاراسلاژی شوید اما اگر از کفشهای مناسب استفاده کنید و دمپایی را کنار بگذارید، خوب خواهد شد.

شیوه راه رفتن شما تغییر خواهد کرد

بدن شما برای استفاده از گام زدن پاشنه به پنجه، با کفش‌های عادی تنظیم شده است. وقتی که دمپایی لا انگشتی را جایگزین کفش معمولی می‌کنید، بدن شما به طور طبیعی شروع به برداشتن قدم‌های کوچکتر می‌کند تا خود را ثابت نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…