کاهش نرخ رهن و اجاره در برخی مناطق تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نرخ رهن و اجاره در برخی مناطق مصرفی تهران کاهش یافته است. برغم اینکه اجاره‎بهای پیشنهادی موجران با شروع فصل تابستان افزایشی بیش از حد داشته و این افزایش چشمگیر مستاجران را به دردسر انداخته‎است ، اما آپارتمان‌هایی که در چند روز اخیر برای اجاره آگهی شده‌اند، قیمتی مناسب‌ترنسبت به نیمه اول تیر ماه امسال دارند.

کاهش نرخ رهن و اجاره

به گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد، اگرچه سبد کالاهای‎مصرفی خانوار در تیر ماه همچنان تورم کمتر از ۱۵ درصد داشت اما شوک قیمت شدید در بازار ارز و سکه طی یکی دو ماه اخیر باعث شد فروشندگان‎خانه تصمیم بگیرند که قیمت ملک خود برابر سایر بازارها افزایش دهند و این وضع بازار اجاره را نیز تحت تاثیر قرارداد.

افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای پیشنهادی موجران اگرچه در زمان عقد قراردادهای نهایی قدری کاهش می‎یافت، اما باز هم شیوه قیمت‌گذاری املاک اجاره ای در بازار تغییری نکرده است .

با وجود این بررسی‎های میدانی حاکیست، از چند روز گذشته نرخ رهن و اجاره پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مقایسه با تیر ماه قدری کمتر شده‎است، البته دلیل این موضوع کاهش قیمت ارز و سکه نبوده؛ چراکه روند کاهش در این بازارها پایدار نماند و روز پنج‌شنبه دستخوش تغییرات شد.

مشاوران املاک می‎گویند:سقف افزایش اجاره‌بها در بازار مسکن مشخص است و بر خلاف بازار خرید و فروش، ظرفیت حبابی شدن را ندارد؛ چرا که اگر اجاره‌ها ازتوان متقاضیان خانه و آپارتمان‎اجاره ای بیشتر شود، آپارتمان‌هایی که برای اجاره آگهی می‎شوند، همچنان  خالی خواهند ماند.
بنابراین موجران، برای اینکه بتوانند درتابستان ملک خود را اجاره دهند، ناگزیرهستند سقف افزایش اجاره‌بها را به صورت نسبی با توان مالی مستاجران تنظیم کنند. واین موضوع سبب شده‎است آگهی ‌های اجاره به ویژه در مناطق مصرفی طی چند روز اخیر افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…