درمان گرفتگی و اسپاسم عضلات

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرفتگی و انقباض عضلات از دردهای شدید و البته بی‌خطر است که ممکن است برای هرکس پیش آید. برای درمان گرفتگی و اسپاسم عضلانی می‌توان از روش‌های متعدد خانگی و قرص‌های شل کننده‌ عضلات استفاده کرد.
گرفتگی عضلات

مسلما برای همه‌ ما اتفاق افتاده است که به طور ناگهانی دچار درد فراوانی در بعضی عضلات بدن مانند کتف، ساق پا، گردن، ران یا کمر شویم. این درد این انقباضات، اسپاسم عضلانی نام دارند که عموما خطرناک نیستند؛ اما درمان اسپاسم و گرفتگی عضلات از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است و چگونه می‌توانیم از این دردها رهایی یابیم؟ در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

درمان گرفتگی عضلات

روش‌های خانگی برای درمان گرفتگی و اسپاسم عضلانی

ماساژ ملایم

شما می‌توانید به آرامی و با فشار کم، گرفتگی عضلات را کاهش دهید. ماساژ در این نواحی می‌تواند منجر به افزایش گردش خون و تسکین درد شود.

دوش آب گرم

گرما باعث می‌شود تا عضلات آرام شوند و به مرور گرفتگی عضلات رفع می‌شود. شما می‌توانید با دوش آب گرم یا با استراحت در وان گرم، گرفتگی عضلات را کاهش دهید.

کشش ملایم

برای کشش، به حرکات سخت و پیچیده نیازی نیست. می‌توانید صاف بایستید و پاهایتان را در پشت سر خود بکشید.

استفاده از کمپرس سرد یا گرم

کمپرس سرد یا یک کیسه یخ را می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه روی موضع قرار دهید تا به رفع گرفتگی عضلات کمک کند. قرمزی آن ناحیه و تجمع سلول‌های قرمز، موجب گرم شدن آن ناحیه خواهد شد. کمپرس گرم یا یک حوله‌ داغ هم باعث تحریک و افزایش گردش خون می‌شود و همین روند به رفع گرفتگی عضلات کمک خواهد کرد.

اسپاسم عضلات

آبرسانی بدن

یکی از دلایل شایعی که باعث گرفتگی و اسپاسم عضلانی می‌شود، کم آبی بدن است. به همین منظور توصیه می‌شود هر روز، حتی در هنگام گرفتگی عضلات، آب کافی بنوشید تا جبران مایعات از دست رفته‌ بدنتان شود.

رژیم غذایی سالم و مقوی

گاهی پیش می‌آید که کمبود یک ماده‌ غذایی، پروتئین و مخصوصا پتاسیم و کلسیم، خودش را به شکل اسپاسم عضلانی نشان می‌دهد. اضافه کردن متعادل این مواد غذایی همراه با یک رژیم تحت نظر پزشکتان، در درمان اسپاسم عضلانی کمک شایانی خواهد داشت. مواد غذایی سرشار از پتاسیم شامل موز، سیب زمینی و مواد غذایی شامل کلسیم، شیر و ماست است.

درمان گرفتگی و اسپاسم عضلانی با مواد غذایی

تاثیر چای بابونه در رفع درد عضلات

چای بابونه سرشار از یک نوع اسید آمینه به نام گلیسین است که به درمان دردهای عضلانی کمک می‌کند. می‌توانید در یک روز ۳ فنجان کوچک چای بابونه بنوشید. همچنین این چای موجب می‌شود که شب خوابی آرام داشته باشید.

درمان خانگی

عسل برای رفع گرفتگی عضلانی

عسل نیز در درمان گرفتگی و اسپاسم عضلانی بسیار موثر است. مصرف ۲ قاشق چای‌خوری عسل در روز، سبب جلوگیری از اسپاسم عضلات پا می‌شود.

نوشیدن سرکه سیب برای درمان اسپاسم عضلانی

مخلوط ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل و آب گرم را درست کنید و بنوشید. این ترکیب در رفع گرفتگی عضلات موثر است. سرکه سیب یک منبع غنی از پتاسیم است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…