اتاق نشیمن مهم‌ترین بخش دیزاین خانه

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه اتاق‌نشیمن یا پذیرایی است. اتاق‌نشیمن بخشی از خانه است که افراد خانواده و میهمانان دور هم جمع می‌شوند و با یکدیگر وقت می‌گذرانند و از با هم بودن لذت می‌برند.
دیزاین اتاق نشیمن

دیزاین اتاق نشیمن

وسایلی که در چیدمان منزل و اتاق نشمین به چشم می‌آید شامل قاب عکس، مبلمان، آباژور، لوستر و پرده و… است و باید در انتخاب آنها دقت و سلیقه به خرج داد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب آیتم‌ها برای دیزاین اتاق نشیمن پرداخته شده، با ما همراه باشید.

دیزاین اتاق نشیمن

مبلمان یکی از وسایل مهم در دیزاین خانه

مبلمان یکی از وسایلی است که در چیدمان منزل بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد. زمانی که افراد تصمیم به تغییر دیزاین خانه می‌گیرند، مبلمان یکی از اولین وسایل به کار رفته در چیدمان منزل است که تصمیم می‌گیرند، آن را تغییر دهند. قبل از خرید مبلمان توجه کنید که برای دیزاین خانه چه سبکی را می‌خواهید اجرا کنید. اگر قصد دارید که یک فضای مینیمال با رنگ‌های خنثی داشته باشید قطعا مبل کلاسیک انتخاب مناسبی نیست و برعکس مبل مدرن در کنار وسایل و رنگ‌های پر زرق و برق تناسبی ندارد. انواع مبلمان شامل مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل معاصر و مبل مدرن است که با توجه به سبک دیزاین خانه در چیدمان منزل به کار می‌رود.

اتاق نشیمن

پرده مناسب با دیزاین خانه

قدیم‌تر پرده تنها وسیله‌ای برای تنظیم ورود نور خورشید به داخل خانه و حفظ حریم شخصی بود، اما امروزه در کنار مبلمان، لوستر و… یکی از اجزای مهم در دیزاین خانه است. بدیهی است هر قسمت خانه که پنجره داشته باشد، پرده نیز در آن قسمت به چشم می‌خورد. مدل پرده با توجه به هر قسمت خانه متفاوت است. پرده اتاق نشیمن با پرده اتاق خواب و یا آشپزخانه یکی نیست.

 

دیزاین اتاق نشیمن

قبل از انتخاب پرده توجه کنید چه سبکی در دیزاین خانه به کار رفته است. اگر شما به سبک مدرن علاقه دارید و در چیدمان منزل از مبل مدرن و لوستر ساده استفاده کرده‌اید، پرده والان‌دار مناسب دیزاین خانه شما نیست. اگر سبک دیزاین خانه شما مجلل است و در چیدمان منزل از مبل استیل و کلاسیک استفاده کرده‌اید، پرده‌های والان‌دار با پارچه‌های پر زرق و برق برای دیزاین خانه شما مناسب‌تر است.

یکی از نکات مهم در انتخاب پرده، انتخاب پارچه است. در کنار مبل مدرن بهتر است از پرده‌های تک رنگ یا با طرح ساده استفاده کنید. رنگ پرده باید با سایر وسایلی که در چیدمان منزل مانند فرش و مبل به کار رفته است هارمونی و هماهنگی داشته باشد. اگر می‌خواهید دیزاین خانه مجلل به نظر برسد، در کنار مبل استیل و کلاسیک، پرده‌های والان‌دار با پارچه‌هایی از جنس مخمل یا تافته مناسب است.

اتاق نشیمن

برای آنکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد، چوب پرده را در بالاترین قسمت نصب کنید. پرده اتاق نشیمن باید از نزدیک سقف تا مماس بر زمین باشد. عرض پارچه پرده نیز معمولاً تا سه برابر عرض پنجره در نظر گرفته می‌شود.

انتخاب لوستر متناسب با دیزاین خانه

در انتخاب لوستر علاوه‌ بر دیزاین خانه باید به فضا نیز توجه کرد. قبل از انتخاب لوستر به وسعت فضای اتاق نشیمن، ارتفاع سقف و اینکه چراغ هالوژن در سالن پذیرایی به کار رفته است یا خیر، دقت کنید.

لوستر نیز باید با سایر وسایلی که در چیدمان منزل به کار رفته است تناسب داشته باشد. مثلا اگر سبک دیزاین خانه مجلل است باید از لوستر کریستالی با طرح‌های کلاسیک استفاده کنید. مبل استیل بیشتر در خانه‌هایی با متراژ بالا استفاده می‌شود پس باید تعداد شاخه‌ها با توجه به متراژ اتاق نشمین انتخاب و اتاق نشیمن متناسب و به یک میزان روشن شود.

دیزاین اتاق پذیرایی

اگر سقف خانه بلند نیست از خرید لوسترهای بلند و آویزدار صرف نظر کنید، چرا که سقف خانه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. لوستر مناسب خانه‌هایی با سقف کوتاه مدل سقفی است. اگر از میزان نوری که این لوسترها به فضای خانه می‌بخشند راضی نبودید، برای نور بیشتر از دیوارکوب یا یک آباژور در چیدمان منزل استفاده کنید. البته استثنا نیز وجود دارد، اگر بالای میز ناهارخوری لوستر باید نصب شود، باید لوستر آویزدار استفاده کنید تا به خوبی روشن شود، حتی اگر سقف خانه کوتاه است.

دیزاین اتاق پذیرایی

اگر تعداد شاخه‌ها و لامپ‌ها با فضای خانه متناسب نباشد، برای روشنایی مطلوب فضا مجبور به خاموش کردن لامپ‌های اضافی هستید که زیبایی لوستر را کم می‌کند. از دیگر موارد مهم در انتخاب لوستر، توجه به لامپ‌های آن است. رنگ لامپ تاثیر زیادی در زیبایی و روشنایی  فضا دارد. بهتر است از ترکیب لامپ مهتابی و آفتابی در لوستر استفاده شود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…