آپارتمان‌های کوچک در صدر معاملات تهران!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 آپارتمان‎های کوچک و کمتر از۵۵  متر درتهران حدود ۲۰ درصد معاملات را در تیرماه امسال  از آن خود کرده‎اند. تا ۱۴ مردادماه ۹۷،  بالغ بر ۴۴۷۶ مورد خرید و فروش خانه در شهر تهران انجام شده‎ که از این تعداد ، ۹۷۹ مورد مربوط به آپارتمان‎های کمتر از ۵۵ متر مربع بوده است.

آپارتمان‎های کوچک

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، بررسی ها نشان می‎­دهد در تیرماه امسال بیشترین سهم از معاملات انجام شده برحسب سطح زیربنا به‎آپارتمان‎های ۶۰ تا ۷۰ متر مربع معادل ۱۵.۱ درصد اختصاص داشته است. آپارتمان­های دارای زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتیب با ۱۴.۹ و ۱۲.۳درصد  در رتبه­­‎های بعدی قرار دارند.

آیا بخش مسکن دوباره به رکود می‎رسد؟

در این شرایط، مسایل خارجی که باعث التهاب در بازارهای غیرمولد ایران شد کماکان به قوت خود باقی‎است و می‎تواند در میان مدت بخش مسکن را به سمت رکود بکشاند.

با آغاز دوباره تحریم‎های آمریکا کارشناسان می‎گویند: اگر در روابط بین الملل به تفاهم نرسیم باید با استفاده از ظرفیت کشورهای اروپایی، روسیه، چین وهند و نیز توان داخلی، در پی راهکارهایی برای کاهش آثار تحریم‎ها باشیم.

به گفته کارشناسان، شرایط آینده می‌تواند میل به زندگی در شهرهای بزرگ را در میان دو قشر مرفه و ضعیف کاهش دهد. کسانی که توان مالی دارند به مناطق خوش آب و هوای اطراف شهرهای بزرگ می‎روند و قشرهای ضعیف به شهرهای اقماری کوچ می‎کنند. بنابراین اگر دولت باید تمرکز خود را روی تامین مسکن دهک‎های ضعیف در اطراف کلانشهرها قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…