علائم بلوغ زودرس

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با ایجاد بلوغ زودرس، ممکن است کودکان از جاهای مختلف با بازخوردهایی در مورد خود روبرو شوند؛ مانند دوستان، معلمان و رسانه‌ها. همه‌ این بازخوردها به کودک و انتظار جامعه از او و از بدن در حال رشدش برمی‌گردد.
بلوغ زودرس

بلوغ زودرس چه تأثیری بر رفتار دختران و پسران می‌گذارد؟

بلوغ زودرس پدیده‌ای است که ممکن است برای هر کودکی اتفاق بیفتد. کودکانی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند، زودتر از سایر همسالان خود با تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ بر جسم و روانشان، مواجه می‌شوند. چیزی که بسیار اهمیت دارد عکس العمل و درک شما از این وضعیت است تا به کودکتان کمک کنید تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع پرداخته‌ایم.

با بلوغ زودرس چگونه مواجه شویم؟

اگرچه شما نمی‌توانید تأثیر عوامل خارجی را کنترل کنید، اما می‌توانید یک فضای حمایت‌گر ایجاد کرده تا کودک شما در سن بلوغ زودرس خود بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که با والدین خود روابط گرم و صمیمی دارند‌، اضطراب و افسردگی کم‌تری تجربه می‌کنند. امروزه والدین پشتیبان، بستر را برای رشد بهتر فرزندانش فراهم  و درگیری‌های سال‌های نوجوانی‌ او را درک می‌کنند.

افسردگی

ویبلزمن به والدین پیشنهاد می‌کند که برخی از موارد زیر را برای ارتقاء عزت نفس سالم برای کودکان دارای بلوغ زودرس اجرا کنند و به او بگویند:

  • همه‌ افراد دوران بلوغ را می‌گذرانند، فقط برای تو کمی زودتر شروع شده‌است.
  • این که در این دوره از خود مراقبت کنی بسیار مهم است و ما برای کمک به تو در کنارت هستیم.
  • در مورد نوسانات خلقی دختران خوب است به آن‌ها بگویید: «بعضی مواقع ممکن است احساسات گیج‌کننده‌ای داشته باشی. این طبیعی است. ممکن است حتی احساس دیوانگی کنی، اما در واقع این طور نیست.»

در نظر داشته باشید که این موارد تنها بخش کوچکی از گفتگوهایی است که شما می‌توانید با فرزند خود در این دوران حساس داشته باشید.

علائم بلوغ زودرس در دخترها و رفتار آن‌ها

اگر دختر شما بلوغ زودرس داشته باشد، هجوم هورمون‌ها می‌تواند رفتار او را قبل از هر کدام از دوستانش تغییر دهد. دختران دارای بلوغ زودرس می‌توانند در معرض خطر بیش‌تری در برابر روابط ناکارآمد، افسردگی، اختلال در خوردن غذا و سوء مصرف مواد در میان نوجوانان باشند. این موارد شاید نتیجه‌ ایستادگی قبل از آماده شدن برای توجه بیشتر باشد.

تجربه‌ دخترتان را با وجود سن پایین او جدی بگیرید. به او اطلاع دهید که تغییراتی که در بدنش اتفاق می‌افتد، طبیعی است و او فقط چند سال زودتر از سایر دوستانش بلوغ را تجربه می‌کند. به یاد داشته باشید که او هنوز کودک است که به دنبال عشق، آسایش و اطمینان خاطر شما است.

درمان بلوغ زودرس

علائم بلوغ زودرس در پسران و رفتار آن‌ها

بلوغ زودرس در دختران بیش‌تر از پسران است. اگر فرزند شما بلوغ را زودتر تجربه کند، ممکن است پرخاشگر شود و امیال جنسی‌اش زودتر برانگیخته شود. او ممکن است در رابطه با پسران هم‌سن خود و تمرکز روی درس و مدرسه مشکل داشته باشد. مانند دختران، حتی اگر پسرتان مثل یک مرد به نظر برسد، با او مثل یک پسربچه رفتار کنید. مهربان باشید و به او فرصت دهید تا درباره ناامیدی‌های خود صحبت کند.

علائم بلوغ زودرس

بلوغ زودرس و جهان خارج

هنگامی که فرزند شما با بچه‌ها یا بزرگسالان دیگر در تعامل باشد، ممکن است سوالاتی در مورد رشد زودرس برای او ایجاد شود. بچه‌های بزرگ‌تر ممکن است به‌خاطر شمایلی که این کودک دارد با او دوست شوند، حتی اگر او از نظر اجتماعی و عاطفی بسیار کم سن و سال باشد.

بسیار مهم است که حواستان به دوستان فرزندتان جمع باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ نشان داده‌است که سن و رفتار گروه‌های دوستی کودکان، در این که آیا کودکان دارای سن بلوغ زودرس در استفاده از مواد مخدر یا الکل دست دارند یا خیر، نقش مهمی ایفا می‌کند. شما به عنوان والدین کودک می‌توانید قوانین خانگی را تنظیم کنید. این قوانین خانگی، از فرزند شما در برابر دوستانش محافظت می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۱:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…