آینه کنسول‌؛ نکاتی برای خرید آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه کنسول یا میز کنسول جزو وسایل تزیینی خانه است که در اتاق نشیمن، پذیرایی یا راهرو کاربرد دارد.
آینه کنسول‌

راهنمای خرید آینه کنسول

از آن‌جا که آینه کنسول‌ معمولا بعد از سایر مبلمان خریده می‌شود، انتخاب بهترین مدل آن شاید کمی گیج‌کننده باشد. در این نوشتار از مجله دلتا سعی کرده‌ایم ویژگی‌های انواع آینه کنسول‌ها و کاربرد آن‌ها را بررسی کنیم.

نکاتی که باید پیش از خرید در نظر داشته باشید

  • قبل از خریدن میز کنسول باید درمورد مکان قرارگیری آن تصمیم‌گیری  و پس از تصمیم‌گیری فضای مورد نظر را اندازه‌گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظر باعث صرفه‌جویی در وقت و پول‌ می‌شود.
  • آینه کنسول‌ها گاهی پشت  مبل گذاشته می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول‌ را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.

آینه کنسول‌

  • نکته‌ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می‌کند، برآورد بودجه‌ است. اگر بدانید چه‌قدر قرار است هزینه کنید، گزینه‌های مدنظرتان محدودتر می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.
  • معمولا افراد در انتخاب آینه کنسول‌ به سایر مبلمان توجه می‌کنند و سعی می‌کنند طوری انتخاب کنند که با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
  • اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه‌ کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم‌گیر باشد، بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول‌ها است. اگر اتاق‌ کوچک است بهتر است سراغ رنگ‌های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.
  • و آخرین نکته‌ای که پیش از خرید میز کنسول باید درنظر بگیرید کاربرد آن است. اگر بنا است میز را در راهروی نزدیک در بگذارید، داشتن کشو و کابینت به کاربردی‌تر شدن آن کمک می‌کند و فضای اضافه‌ای در اختیار مهمانان و اعضای خانواده می‌گذارد که بتوانند وسایل‌شان را قرار دهند.

    میز کنسول‌

    روی آینه کنسول‌ها چه وسایلی بگذاریم؟

    وسایلی که قرار است روی آینه کنسول‌ها قرار بگیرند به سلیقه‌ی شما بستگی دارند. اما چند شی وجود دارد که امتحان‌شان را پس داده‌اند و روی هر کنسولی از آینه کنسول‌های سلطنتی تا آینه کنسول‌های اسپرت زیبا می‌شوند.

    این شی‌ها شامل گلدان با یا بدون گل، قاب عکس، ظروف عتیقه، شمع و بشقاب‌های تزئینی است. در انتخاب این اشیا به ارتفاع و ابعاد آن‌ها توجه کنید. مثلا گلدانی که ارتفاع زیادی داشته باشد از جلوه‌ میزهای کنسول کم می‌کند.

    میز کنسول‌

    چند نکته برای زیبایی و جلوه‌ی بیشتر میز کنسول:

میز کنسول نقطه‌ کانونی بسیاری از اتاق‌ها است و می‌توان با اضافه کردن آباژوری کوچک هم نور خانه را بیشتر کرد و هم آباژور را به عنوان شی‌ء تزیینی روی میز قرار داد.

اگر میز کنسول را به دیوار می‌چسبانید زیبایی دیوار پشت در جلوه‌  میز تاثیرگذار است.

اگر آینه کنسول خریده‌اید آینه وظیفه زیبایی را انجام می‌دهد اما اگر آینه ندارد، می‌توانید خودتان یک یا چند آینه‌ دیواری روی دیوار نصب کنید.

آینه کنسول‌

تابلوهای نقاشی و سایر آثار هنری هم گزینه‌های خوبی برای دیوار پشت کنسول است.

خلوت نگاه داشتن روی آینه کنسول‌ها در زیبایی آن موثر است. حواس‌تان باشد روی میز کنسول را بیش از حد پر نکنید و تعادل را رعایت کنید. بهترین حالت برای میز کنسول این است که ۲۵ تا ۵۰ درصد آن خالی باشد.

آینه کنسول‌

هنگام خرید آینه کنسول به رنگ آنها توجه کنید. شاید حین خرید رنگ پاستلی توجه شما را به خود جلب کند و اصطلاحا چشم‌تان را بگیرد اما اگر مبلمان شما سلطنتی است و میز کنسول قرار است کنار آن‌ها قرار بگیرد، این انتخاب خوبی نیست و بهتر است آینه کنسول‌های سلطنتی انتخاب کنید. برعکس این قضیه صادق است و در اتاق نشیمنی که مبلمان ساده و اسپرتی دارد، آینه کنسول‌های اسپرت هماهنگی بیشتری به نسبت آینه کنسول‌های سلطنتی دارند.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون مناسب خانه‌های کوچک” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…