خواص ترنجبین برای پوست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبع ترنجبین کمی گرم و تر است. استفاده از خواص ترنجبین برای پوست به همراه خاکشیر، برای صاف و شفاف شدن پوست صورت، رفع جوش و اگزما مفید است.

خواص ترنجبین

ترنجبین و بطور کلی انگبین‌‏ها مواد زیادی را برای تحکیم استخوان‌‏ها در خود دارند. انگبین به معنی عسل است و در حین اینکه شیرین است مواد حیاتی بسیار مقوی و خوبی را در خود دارد. خواص ترنجبین گسترده بوده، به طور کلی ترنجبین یک ماده قندی طبیعی است که علاوه بر خواص طبی و درمانی فراوان، برای شیرین کردن داروها به کار می‌رود و به مراتب بهتر از قند است. در ادامه از دلتا این مطلب با طبع ترنجبین و خواص ترنجبین برای پوست آشنا شوید.

ترنجبین برای نوزاد

طبع ترنجبین، کمی گرم ولی در عین حال تر است. ترنجبین ملین و مسهل است. دوز مصرفى ترنجبین به عنوان ملین بر حسب سن بیمار بین ۱۰ تا ۷۰ گرم است که با کمى آب مصرف مى‌شود. لازم است بدانید، این گیاه اگر در مقدار کم خورده شود، ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل می‌شود.

همچنین ترنجبین در تسکین سرفه و درد سینه موثر بوده، برای تسکین عطش و تب مفید است. از دیگر خواص ترنجبین برای نوزادان، رفع تب، درمان زردی نوزادن و پاکسازی کبد از مواد دوران جنینی است، همچنین باز کردن مجاری ادرار، صدای شکم، درد سینه، عفونت‌زدایی و رفع جوش، اگزما و شفاف نمودن پوست صورت از دیگر خواص درمانی آن است.

خواص ترنجبین برای پوست

به طور کلی مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند و به خون‌سازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب، شاتره و ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف می‌کنند. همچنین برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی، دارای پوستی روشن شده و لک‌های صورت و پوست‌شان به طور کامل از بین رفته یا کمرنگ‌تر خواهند شد. برای تهیه این ترکیب، ترنجبین را ۵ ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی:  شیرینی ساده با بیسکویت و پنیر

فواید ترنجبین

از دیگر خواص ترنجبین برای پوست، از بین بردن اگزما، کهیر، التهابات پوستی و برطرف نمودن جوش‌های صورت است که در نتیجه مصرف زیاد از حد چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند، به این منظور می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را مصرف نمود، تا جوش‌ها از بین بروند.

همچنین نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان از شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر در افراد مبتلا می‌شود. لازم به ذکر است، بهترین موقع برای بهره‌گیری از خواص ترنجبین برای پوست، خوردن آن به صورت ناشتا در صبح است و مقدار خوراک آن بسته به سن بیمار از ۱۰ تا ۳۵ گرم است.

موارد منع مصرف ترنجبین

بیماران مبتلا به حصبه، اسهال خونی، بواسیر، خون ادراری و آبله بایستی از خوردن ترنجبین خودداری کنند، همچنین ترنجبین برای طحال و اشخاص گرم مزاج مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

چگونه با افسردگی مهاجرت مقابله کنیم؟

در دنیای امروز مواجهه با چالش های روحی و روانی مانند افسردگی یکی از مسائل مهم و پیچیده برا…