سرزمین ارواح پلید در دل کویر ایران!

۱
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کویر ریگ جن همان منطقه شگفت انگیز و ترسناکی در ایران است که تا حالا اتفاق‌های بی‌جواب زیادی در آن افتاده است و موجودات زنده زیادی را به کام مرگ فرستاده است!
کویر ریگ جن

کویر ریگ جن هنوز هم مورد علاقه گردشگران زیادی است، ظاهرا هر چه ترسناک تر، معجزه آساتر! اتفاقات ریز و درشتی که در اینجا افتاده است، آن را به یک علامت سوال در ذهن خیلی ها تبدیل کرده است. همراه مجله دلتا باشید تا از این کویر اسرار آمیز بیشتر بدانید.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن با وسعتی برابر ۳۸۰۰ کیلومتر مربع، در غرب دشت کویر قرار گرفته است و منطقه‌ای پر از تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است. این منطقه وسیع و پهناور هیچ گونه چاه آب یا منبع آبی ندارد و به همین دلیل هیچ وقت برای کاروان‌ها مورد علاقه نبوده است،  با این وجود گردشگران ماجراجو، این منطقه را دوست دارند و در این چند سال به جز گردشگران، محققان زیادی به آن رفته‌اند.

اما شاید از خودتان بپرسید چه چیزی از این کویر آن را تا این اندازه ترسناک و مرموز کرده است. مردم بومی کویر بر این باورند که کویر ریگ جن یک منطقه نفرین شده است که ارواح پلید و شیاطین آن را اداره می‌کنند و به همین خاطر است که هر کس به ریگ جن می‌رود دیگر برنمی‌گردد. کویر ریگ جن پر است از باتلاق‌های نمک که افراد را می‌بلعد.

کویر ریگ جن مثلث برمودای ایران

به کویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران هم می‌گویند. یکی از بدترین اتفاقاتی که مخصوصا برای گردشگران غیر حرفه‌ای می‌تواند بیفتد، فرو رفتن در گل و لای است که به راحتی انسان را می‌کشد. به همین دلیل تا چندین سال هیچ کس جرات نمی‌کرد به این کویر سفر کند و راز آن را کشف کند اما حالا مردم با کمک راهنمایان خبره به دیدن یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در دل کویر می‌روند و از آسمان شب لذت می‌برند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر درباره کویرهای ایران، “کویر کاراکال یزد” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…