سنترال پارک نیویورک

۰
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما شما نیز بارها و بارها، شاهد پارکی وسیع و سرسبز در فیلم های هالیوودی بوده‌اید که بعضا در نمایی کلی نیز نشان داده می‌شود و وسعت و عظمت آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند.
سنترال پارک نیویورک

گشت و گذار در سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک همان پارک مشهور آمریکایی است که به طور مداوم در فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر کشیده می‌شود و با دارا بودن مساحتی در حدود ۳۴۱ کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ‌ترین و پر آوازه‌ترین فضای سبز کشور امریکا شناخته می‌شود. این پارک نه تنها در میان مردم امریکا، که در میان مردمان دیگر کشورها نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از گردشگران در آرزوی گشت وگذار در این پارک مشهور امریکایی به سر می‌برند. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

پارک سنترال

تاریخچه

تاریخچه ساخت سنترال پارک نیویورک، به سال ۱۸۷۳ باز می‌گردد و جالب است بدانید که طراحی این پارک در سال ۱۸۵۸ آغاز شده است. طراحان این نیویورک اشخاصی با نام های لاو المستد و کالورت واکس بوده‌اند. این دو طراح پس از برنده شدن در یک مسابقه طراحی، دست یاری داده و شروع به طراحی پارکی وسیع در دل منهتن نمودند و بدین ترتیب بود که سنترال پارک نیویورک در آن سال‌ها شکل گرفت و پس از طراحی و ساخت، وسعتی در حدود ۳۴۱ کیلومتر مربع یافت. تعداد بازدید کنندگان سنترال پارک از همان نخستین سال‌های ساخت و افتتاح بسیار زیاد بوده است و شواهد نشان می‌دهد که سالانه بالغ بر ۲۵ میلیون نفر، از این باغ دیدن می‌کنند.

تاریخچه

جاذبه های گردشگری سنترال پارک نیویورک

آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب، مجسمه‌ای برنزی است که تماشای آن نه تنها برای کودکان، که برای بزرگسالان نیز بسیار جالب و هیجان انگیز است و نوستالژی بسیار عمیقی را در درون افراد رقم می‌زند. در این بخش از پارک، آلیس به همراه دیگر شخصیت‌های داستان بر روی میزی به شکل قارچ نشسته‌اند و خاطرات خوش دوران کودگی را برای بازدید کنندگان تداعی می‌کنند.

آمریکا

قلعه Belvedere

این قلعه در مرتفع‌ترین قسمت سنترال پارک نیویورک ساخته شده است و چشم اندازی زیبا و خیره کننده را برای افراد به ارمغان می‌آورد. این قلعه در سال ۱۸۶۰ احداث شده و افراد بر فراز آن می‌توانند، تمامی بخش‌های سنترال پارک را در زیر پاهای خود ببینند و تجربه‌ای ناب و تکرار نشدنی را به دست آورند.

نیویورک

باغ شکسپیر

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این پارک، می‌توان به باغ شکسپیر که باغی زیبا و منحصر به فرد است، اشاره کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر گیاهان کاشته شده در این پارک، در آثار ویلیام شکسپیر دیده و شنیده می‌شوند و شخصیت‌های موجود در داستان‌ها  و نمایشنامه‌های شکسپیر را در ذهن تداعی می‌کنند. برای مثال گفته می‌شود که درخت توت سفیدی که در این باغ هست، با قلمه گرفتن از درختی که در سال ۱۶۰۲ و توسط شخص شکسپیر کاشته شده بود، به وجود آمده است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “بهترین پارک های آبی دنیا؛ ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…