میز پاتختی؛ کاربردی‌ترین جزء سرویس خواب

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در واقع یکی از کاربردی‌ترین اجزاء سرویس خواب میز پاتختی است. این میز جایی برای نگه‌داری از تمام چیز‌‌هایی است که از آخرین ساعات شب تا اولین لحظات صبح به آنها نیاز دارید.
میز پاتختی

پاتختی

میز پاتختی ، محل مناسبی برای قراردادن آباژور یا چراغ مطالعه، ساعت، کتاب یا حتی لیوان آب برای شب‌های طولانی است. در این نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با کاربرد و انواع چیدمان میز پاتختی آشنا شویم.

پاتختی

کاربرد پاتختی

میز‌های پاتختی، دو کاربرد اصلی دارند:

اول اینکه این میز‌ها حالت تزیینی دارد در صورتی که شما در اتاق خواب خود از وسایل تزیینی استفاده نمی‌کنید میز پاتختی یکی از عناصری است که می‌توانید از آن برای تزیین اتاق خواب استفاده کنید.

دومین کاربرد اصلی پاتختی‌ها این است که طبقه‌بندی کننده وسایل مورد نیاز است. حتی برخی افراد، از میز پاتختی برای مرتب کردن لباس‌های خود استفاده می‌کنند. میز پاتختی شما می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن لوازم آرایشی، ساعت، جواهرات و مهم‌تر از همه یک لیوان آب باشد.

میز پاتختی

تزیین میز پاتختی

از آنجا که میز‌های پاتختی کوچک و دم دستی اند اغلب در تزیین آن‌ها، سهل انگاری می‌شود. تا آنجا که اغلب افرادی که با مشکل کمبود فضا در اتاق خواب خود مواجه هستند، مرتکب اشتباه شده و در زمان خرید سرویس خواب، میز پاتختی را از لیست خرید خود حذف می‌کنند.

آباژور

ابتدایی‌ترین تزیینی که می‌توانید برای میز پاتختی خود در نظر بگیرید استفاده از آباژور و چراغ مطالعه است. با توجه به اینکه این میز در اتاق خواب استفاده می‌شود به کار بردن آباژور با فضای آن هماهنگی بیشتری دارد. از آنجا که روشنایی و نور در رمانتیک کردن فضای اتاق خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با هدف ایجاد نور ملایم در اتاق خواب از بالب‌های کوچک استفاده نمایید.

پاتختی

ساعت‌های رومیزی

اگر علاقه‌ای به استفاده از آباژور یا چراغ مطالعه ندارید می‌‌توانید از ساعت‌های رومیزی استفاده کنید. ساعت‌ها نوعی وسیله تزیینی روی میز پاتختی محسوب می‌شوند. استفاده از انواع ساعت‌های مدرن، قدیمی و شماطه‌دار حسی نوستالژیک را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از ساعت، روی میز پاتختی به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید روزتان را آغاز کنید.

پاتختی

تلفن‌های تزیینی

استفاده از تلفن نیز برای تزیین میز پا‌تختی انتخاب مناسبی است. البته از آنجا که امروزه در اغلب منازل تلفن‌های همراه جایگزین تلفن‌‌های ثابت شده است می‌توان از تلفن‌های قدیمی و دکوری استفاده کرد. برخی نیز با استفاده از پایه، تبلت خود را روی میز نگه داشته و به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

قاب عکس

اگر می‌خواهید میز پاتختی خود را مانند اغلب زوج‌های جوان، از لحاظ احساسی و رمانتیک تزیین کنید، قاب عکس انتخاب خوبی است. قطعا با خود خواهید گفت که استفاده از قاب عکس در اتاق‌ها کاری قدیمی و منسوخ شده است اما در جواب شما باید گفت قاب عکس نیز در گذر زمان دچار تغییراتی شده است. شما می‌توانید عکس‌های مورد علاقه خود را روی شیشه چاپ کنید. همچنین استفاده از قاب‌های نورپردازی شده و موزیکال نیز انتخاب‌های مناسبی برای تزیین میز پاتختی است.

میز پاتختی

 

گیاهان آپارتمانی

اگر از تکنولوژی‌های روزمره خسته شده‌اید و می‌خواهید شب‌ها را دور از تکنولوژی و در آرامش باشید استفاده از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی روی میز پاتختی انتخاب مناسبی است. البته در انتخاب این گیاهان دقت کنید و توجه داشته باشید که برخی گیاهان در طول شب، گازهای سمی تولید می‌کنند.

نور‌های بیدار کننده (Light bulb)

هیچکس دوست ندارد فرصت لذت بردن از یک صبح‌ آفتابی را با خواب از بین ببرد، اما امروزه اغلب خانه‌ها فاقد پنجره‌های نورگیر اند. از این رو دانشمندان دستگاهی را اختراع کرده‌اند که نور خورشید را به شکل جعلی ایجاد می‌کند. این Light bulb نور لازم برای بیدار شدن شما را به صورت تدریجی افزایش می‌دهد. قطعا هرکسی بیدار شدن با این نور را به هشدار‌های ناگهانی تلفن‌های همراه ترجیح می‌دهد.

میز پاتختی

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…