شهر گمشده اینکاها

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرهای گمشده زیادی روی زمین قرار دارند و هر کدام به نوعی، رازهای مخوف و عجیبی را در دل جای داده اند.
شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها کجاست؟

شهر گمشده اینکاها هم، از جمله شهرهای پر راز و رمز است و هنوز هم برای بسیاری از باستان شناسان، علامت سوال زیادی دارد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهر گمشده

تاریخچه ای از شهر گمشده اینکاها

این شهر حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته شده است و صدها سال پیش از این که اینکاها توسط اسپانیایی‌ها فتح شود، متروک شده است. در حالیکه این شهر برای مدت های زیادی به دست فراموشی سپرده شده بود، در جولای سال ۱۹۱۱ میلادی توسط یکی از تاریخ شناسان آمریکایی به نام هیرام بینگهام کشف شد تا جهانیان شهری دیگر پر از رازهای تاریخی را بشناسند. شهر گمشده اینکاها در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو قرار گرفت. اینکاها امروزه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه شناخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

موقعیت جغرافیایی شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها در کشور پرو واقع شده و ماچوپیچو نام دیگر آن، که به معنی قله قدیمی است. ماچوپیچو شهر شگفت انگیزی که در سال ۱۴۵۰ بر فراز کوه های آند وجود داشت، در ارتفاع ۲۴۳۰ متری از سطح دریا و در ۷۱ کیلومتری شمال کوسکو قرار دارد.

اینکاها

معماری شهر گمشده اینکاها

این شهر یکی از اسرارآمیز ترین شهرهای گمشده جهان و تاکنون تحقیقات زیادی در مورد آن انجام شده اما متاسفانه نتایج مشخصی از دلیل به وجود آمدن این شهر و مردم آن حاصل نشده است. باستان‌شناسان معتقدند شهر گمشده اینکاها یا همان ماچوپیچو یک شهر معمولی نبوده است. بعضی از آنها معتقدند که این شهر برای گذراندن اوقات بزرگان اینکاها ساخته شده بوده چرا که در شهر تعداد زیادی عبادتگاه وجود دارد.

نظریات باستان شناسان

در شهر ماچوپیچو، یک قصر بزرگ نیز ساخته شده بود که امروزه مورد توجه بسیاری از باستان شناسان قرار گرفته است. همچنین تعداد خانه‌هایی  با بیش از ۱۵۰ عدد که برای خدمتکاران در این مکان وجود داشته است. ماچوپیچو وسعتی به اندازه ۵ کیلومتر دارد که با توجه به باور باستان شناسان این شهر ظرفیتی در حدود ۷۵۰ نفر داشته است و دلیل انتخاب چنین جایی برای ساختن این شهر این بوده است که بزرگان آن شهر معتقد بودند شهر ماچوپیچو باید در جایی ساخته شود که از نظر موقعیت زمین شناختی و جغرافیایی نمایانگر چهره واقعی اینکاها باشد.

با دیدن این شهر  از معماری آن شگفت زده می‌شوید. جالب است بدانید که در ساخت این شهر از هیچ ملاتی استفاده نشده و تمام دیوارهای عظیم و بزرگ آن تنها با برش دقیق سنگ‌ها ساخته شده‌است. یکی از سوالاتی که تا کنون برای باستان شناسان و دانشمندان، همچنان بی‌جواب مانده نیز همین است که با توجه به کمبود ابزار و امکانات آن دوره سنگ‌هایی با این عظمت چگونه به این دقت برش داده شده‌اند.

امپراطوری اینکاها

ماچوپیچو مدت طولانی از دید مردم جهان پنهان بوده است که دلیل اصلی آن موقعیت جغرافیایی خاص آن می‌تواند باشد. چرا که زمانی که مردم اینکاها این شهر را ترک کرده‌اند، این شهربه شهری متروک که از زندگی انسانی بسیار دور بوده، تبدیل شده و به دلیل جغرافیایی خاص آن، پس از گذشت سال‌ها از درختان بلند و سرسبز پوشانده شده است که این را می‌توان دلیل بر پنهان شدن آن در طبیعت شمرد.

امروزه این شهر هم یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی آمریکای لاتین به شمار می رود. اگرچه  دیدن این شهر در میان طبیعت بی‌نظیرش، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد بازدید گردشگران اکوسیستم، منطقه در خطر است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین کویر دنیا کجاست؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…