پارچه سوزن دوزی، برای یک دکوراسیون امروزی!

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین روند در طراحی داخلی و دکوراسیون نشان می‌دهد راه‌های زیبا برای تغییر دکور خانه و خاص بودن آن، احیا و اضافه کردن الگوهای قدیمی و محلی هر کشور است.
پارچه سوزن دوزی

پارچه سوزن دوزی

در این نوشتار از مجله دلتا مجموعه‌ای از ایده‌ها با طرح‌های زرق و برق‌دار را به شما معرفی می‌کنیم که همگی با آن آشنایی داریم. ” Suzani”به نوعی از پارچه‌های تزیینی گفته می‌شود که در زبان فارسی با نام “سوزن دوزی” معروف اند. پارچه‌ سوزنی علاوه بر ایران، در کشورهایی مانند تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای میانه نیز مرسوم اند که هر کدام طرح‌ها و نقش‌های خاص همان منطقه و کشور را به معرض نمایش می‌گذارند. در ادامه می‌خواهیم زیبایی‌های این پارچه‌ها و روشهایی برای کاربرد پارچه سوزن دوزی در دکوراسیون را به شما پیشنهاد کنیم.

پارچه سوزن دوزی

پارچه رومبلی، درخشش سوزن دوزی

مبلمان دست‌ساز، با پارچه سوزن دوزی شده، با الگوهای تزیینی محلی الهام بخش عالی برای ایجاد ترکیب رنگ‌های مناسب در دکوراسیون مدرن است. این پارچه‌ها برای اغلب مبلمان‌ها از راحتی تا استیل، قابل استفاده اند. معمولا طرح‌ها و نقوش به کار رفته در این پارچه‌ها شامل شکل‌هایی از خورشید و ماه، گل‌ها به ویژه لاله، میوه‌ها، پرندگان و اشکال هندسی است. شما با توجه به طراحی کلی خانه و سایر لوازم در دکوراسیون منزل می‌توانید طرح مناسبی برای این پارچه‌ها در نظر گرفته و ظاهر خیره‌کننده به دکور خانه اضافه نمایید.

 

پارچه سوزن دوزی

نوع و میزان استفاده از این پارچه‌ها علاوه بر سلیقه، به طرح آن نیز بستگی دارد. گاهی اوقات طرح‌ها پرکار و پر از رنگ‌های مختلف اند که این موضوع می‌تواند فضا را کمی شلوغ نماید. پس می‌توانید از آن‌ها به عنوان شال مبل استفاده کرده و یا فقط برای تک مبل در تزیین گوشه خاصی از خانه آن‌ها را به کار بگیرید. البته پاف‌ها و نیمکت‌های ورودی خانه را نیز فراموش نکنید. این طرح‌ها می‌توانند بهترین خوش آمدگویی را به مهمان داشته باشند.

پارچه سوزن دوزی

سرویس خواب با پارچه سوزن دوزی

از جمله کاربردهای دیگر پارچه‌های سوزن دوزی شده در کالای خواب است. این پارچه‌ها که معمولا پنبه‌ای یا ابریشمی است، می‌توانند ظاهری بسیار نرم و لطیف داشته که برای روی تخت مناسب باشند. پارچه‌های سوزن دوزی شده، اغلب در دو یا چند تکه جداگانه دوخته شده و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند.

سوزن دوزی

روتختی، بالش و کوسن و همچنین شال تخت از جمله موارد پرکاربرد برای این پارچه خواهند بود. اگر دکوراسیون اتاق خواب سبک مدرن و یا مینیمال دارد، به کار بردن این پارچه‌ها به مقدار محدود، می‌تواند رنگ آمیزی زیبایی را وارد فضا کند. البته به غیر از موارد گفته شده، پشتی تخت خواب نیز ایده بسیار زیبایی برای درخشش این پارچه‌ها در دکوراسیون اتاق خواب خواهد بود.

سوزن دوزی

طرح کوسن و تزیینات پارچه‌ای سوزن دوزی

یکی از زیباترین کاربردهای پارچه‌های سوزن دوزی در دکوراسیون، استفاده از آن‌ها برای کوسن‌ها و کارهای تزیینی مانند طراحی دیوار است. در استفاده از این پارچه‌ها به خصوص با نقش‌های بزرگ هیچ ترسی نداشته باشید. تنها نکته‌ای که باید در این مورد در نظر بگیرید، حفظ تعادل و هماهنگی است. برای این کار، اگر از یک پارچه سوزن دوزی با نقشی بزرگ برای تزیین دیوار استفاده کرده‌اید، الگوها و نمونه‌های کوچک تر همان پارچه را در قسمت‌های دیگر اتاق به کار بگیرید. البته که کوسن‌ها برای این کار بسیار ایده آل خواهند بود.

 

پارچه سوزن دوزی

فراموش نکنید که ارزش هنرهای دستی و محلی همچون پارچه‌های سوزن دوزی، هیچ‌گاه با چیزی مانند آن قابل سنجیدن نیست و نخواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “تخت خواب سایه بان دار” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…