انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌تواند در یک آشپزخانه وجود داشته باشد و باعث زیباتر شدن فضا شود، نورپردازی آن توسط آویز و لوستر آشپزخانه است.
لوستر آشپزخانه

خرید لوستر‌های خیلی بزرگ برای آشپزخانه‌های خیلی کوچک نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد و برعکس. هرچه تعداد لامپ‌های یک لوستر بیشتر باشد فضا روشن‌تر خواهد بود و اگر کابینت هایگلاس در آشپزخانه وجود داشته باشد این نورانی و براق بودن چندین برابر می‌شود. در برخی از این مدل‌ها کنترل میزان نور مطابق با سلیقه و خواست شما انجام می‌شود و می‌توانید لوستر آشپزخانه را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کنید. در این نوشتار از مجله دلتا به مواردی که در انتخاب لوستر آشپزخانه بهتر است در نظر داشته باشید، پرداخته‌ایم.

لوستر مناسب آشپزخانه

لوستر مناسب برای آشپزخانه

اگر انتخاب لوستر به درستی انجام شود علاوه بر اینکه نورپردازی خوبی در محیط برقرار می‌شود، این لوستر به عنوان یک وسیله دکوری و نقطه کانونی در آشپزخانه شما به حساب می‌آید. اگر از لوسترهایی که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است در آشپزخانه خود استفاده کنید می‌توانید درمواقع لزوم ارتفاع آن را با توجه به کاربرد آن در فضا تغییر دهید.

لوستر آشپزخانه

به طور مثال اگر میز ناهارخوری شما در آشپزخانه قرار داشته باشد می‌توانید لوستر را در بالای میز گذاشته و در مواقع لزوم ارتفاع را کم و زیاد کنید تا کنترل نور به دست شما باشد.

بهتر است لوستر مطابق با فضا و ابعاد خریداری شود، زیرا در غیر این صورت باعث شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود. یا اینکه لوستر، نوعی وسیله اضافی و مزاحم در فضا به حساب می‌آید.

لوستر متناسب با سبک دکوراسیون

اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است بهتر است برای آن به دنبال لوسترهای چوبی یا فلزی ساده باشید. اگر هم سبک سنتی را انتخاب کرده‌اید از لوسترهای پر نور با آویزهای کریستال استفاده کنید. بهتر است برای آشپزخانه از مدل‌هایی استفاده نمایید که شاخه‌ها و لامپ‌های کمتری داشته باشند و از لوسترهایی با شاخه‌های زیاد در فضاهای خانوادگی و مهمانی مثل اتاق غذاخوری استفاده کنید.

لوستر مناسب آشپزخانه

چنانچه تمایل دارید لوستر نسبت به سایر المان‌ها، مانند کابینت؛ کمتر در معرض توجه باشد، بهتر است به ترکیب متریال و مصالح لوستر توجه بیشتری داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای ترکیب مواد و مصالح لوستر به درستی انجام شده باشد، لوستر شما علاوه بر زیبایی و نورانی بودن ، نسبت به بقیه‌ عناصر فضا برتری نخواهد داشت و دید آن‌ها را کور نمی‌کند. اگر از کابینت‌های کلاسیک در آشپزخانه استفاده کرده‌اید، بهتر است از لوستری با لامپ‌های ساده‌تر و بدون کریستال یا با کریستال‌های کمتر استفاده کنید تا افراط در زرق و برق فضا، شما را از زیبایی مورد انتظارتان دور نکند.

لوستر آشپزخانه

در آشپزخانه‌هایی که از طرح‌های مختلف برای دکوراسیون و تزئین آن‌ها استفاده شده باشد، انتخاب مدل لوسترهای تک رنگ با یک ماده اولیه؛ یکی از بهترین گزینه‌ها است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. زیپ کیپ فله

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    برای تهیه لوستر های چوبی به کجا باید مراجعه کنم؟

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      به فروشگاه های موجود در بازار مراجعه کنید

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…