قیمت مسکن در غرب تهران؛ ارزان‌ترین و گران‌ترین

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از کارشناسان مشاور املاک غرب تهران معتقدند که با وجود افزایش قابل توجه قیمت مسکن، غرب تهران همچنان از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان خرید آپارتمان برخوردار است.
قیمت مسکن در غرب تهران
قیمت مسکن در غرب تهران تقریبا بالاست و صرف نظر از بخش‌هایی از شمال غرب که قیمت بالایی در حوزه مسکن دارد، در غرب تهران به طور میانگین باید بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان برای خرید هر متر مربع پرداخت کرد که با توجه به محل استقرار ملک این عدد کاهش و یا افزایش دارد.

به گزارش مجله دلتا قیمت مسکن در غرب تهران برای واحدهای نوساز بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان است که این تفاوت قیمتی را می‌توان در عواملی چون سال ساخت، مواد و مصالح ملک و … جست‌وجو کرد. از بین محله‌های غرب، تهرانسر تقریبا قیمتی پایین‌تر از دیگر محله‌ها دارد و پونک و گیشا نیز جزو محله‌های گران‌قیمت در این ناحیه محسوب می‌شود.

پونک، جنت‌آباد، صادقیه، تهرانسر، گیشا، ستارخان، شهران، شهرزیبا، طرشت، اکباتان و… از جمله محله‌های غرب تهران است. در ادامه قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها را شرح خواهیم داد.

محله‌های گران‌قیمت

پونک از محله‌های محبوب تهران، در شمال غرب پایتخت قرار گرفته‌ است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از ۳۵ میلیون تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود. یک واحد آپارتمان ۶۸ متری نوساز که در طبقه سوم یک ساختمان در انتهای خیابان معین قرار دارد، متری ۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت مسکن در این محله حداکثر ۶۰ میلیون تومان است و واحدهای بسیار لوکس با امکانات کامل این رقم قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی دیگر از محله‌های مشهور واقع در غرب تهران، جنت‌آباد است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این محله بین ۲۵ تا حدود ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته اگر ساختمانی موقعیتی بسیار عالی داشته و امکانات آن کامل باشد، ممکن است بیش از ۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؛ اما این اتفاق معمول نیست. قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ، متری ۴۰میلیون تومان اعلام شده ‌است.

خرید-آپارتمان-غرب-تهران-پونک

قیمت مسکن در صادقیه نیز برای واحدهای نوساز بین ۲۵ تا ۳۵میلون تومان در ازای هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان ۶۶ متری و نوساز در میدان خبرنگار متری ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد در طبقه پنجم قرار دارد و فول امکانات است.

قیمت آپارتمان در گیشا، محله‌ای در منطقه ۲ تهران بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. البته این عدد برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی ارزان‌تر است. یک واحد ۹۳متری و نوساز در کوچه‌های فرد گیشا متری ۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. کارشناسان مشاور املاک در این منطقه معتقدند گیشا به علت موقعیت خوب و… طرفداران زیادی برای خرید و رهن مسکن دارد. به همین علت قیمت مسکن در آن بالاست.

محله‌های قیمت مناسب

قیمت مسکن در تهرانسر مناسب‌تر از سایر محله‌ها در غرب است. واحدهای نوساز در این محله بین متری ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت یک واحد ۸۸متری نوساز در چهارراه صدف متری ۲۳میلیون تومان است.

ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران است. این محله از محله‌های محبوب غرب محسوب شده و دسترسی مناسب آن سبب جلب توجه بسیاری از افراد برای خرید مسکن در این محله شده است. قیمت مسکن در این محله بین متری ۴۰ تا ۴۵میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. یک واحد آپارتمان ۱۱۰متری در شمال ستارخان متری ۴۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته کارشناسان مشاور املاک این منطقه می‌گویند افزایش قیمت مسکن تقاضا برای خرید مسکن را تا حدودی کاهش داده است.

قیمت مسکن در شهران برای واحدهای نوساز در این محله بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان در خیابان سردار متری ۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت-مسکن- در غرب

قیمت مسکن در شهرزیبا بین متری ۲۵ تا ۳۵میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. این محله از لحاظ قیمتی در غرب تقریبا مناسب است، اما کارشناسان مشاور املاک معتقدند در این محله هم معاملات مسکن کاهش داشته و کاهش معاملات مربوط به محله خاصی نیست.

شهرک اکباتان در غرب تهران واحد نوسازی ندارد؛ با این وجود از محبوبیت خاصی نزد ساکنانش برخوردار است. قیمت یک واحد آپارتمان در این شهرک بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان متغیر بوده و تیپ ساختمان، فاز و… از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن در این شهرک است. سوییت‌ها در این شهرک از سایر واحدها ارزان‌تر است که از ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و واحدهای ۴ خواب نیز تا حدود ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت مسکن برای واحدهای نوساز محله طرشت نیز بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان متغیر است. یک واحد آپارتمان ۸۰ متری نوساز در این محله متری ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بسیاری از کارشناسان مشاور املاک غرب تهران معتقدند که با وجود افزایش قابل توجه قیمت مسکن، غرب تهران همچنان از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان خرید آپارتمان برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…