شیر بادام و خواص فراوان آن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیایید با این واقعیت شروع کنیم که شیر بادام از بادام به دست می‌آید، یک میوه گوشتی با پوستی نازک است که از دیدگاه گیاه شناسی، یک میوه محسوب و به آن Prunus dulcis (بادام شیرین) گفته می‌شود.
خواص شیر بادام

اگرچه شیر بادام لزوما تمام خواص غذایی بادام را در خود نگه نمی‌دارد، اما به طور قطع می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. علاوه بر ارائه چندین ماده مغذی مهم ، ممکن است با برخی فواید سلامتی از جمله عملکرد بهبود یافته مغز تا افزایش سلامت استخوان و حتی فراتر از آن مرتبط باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره خواص شیر بادام صحبت خواهیم کرد.

فواید سلامتی شیر بادام

پیشگیری یا مدیریت برخی از سرطان ها 

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که شیر بادام و اجزای تشکیل دهنده آن می‌تواند به طور بالقوه به پیشگیری از سرطان کمک کند. به دلیل وجود چربی‌‌های تک غیر اشباع، تغذیه با شیر بادام همچنین می‌تواند نقش مهمی در پبشگیری از سرطان آندومتر داشته باشد.

فواید شیر بادام

کاهش وزن

شیر بادام در هر وعده، کالری بسیار کمی دارد، و این باعث می‌شود که یک افزودنی عالی برای رژیم کاهش وزن در نظر گرفته شود. در مقایسه با شیر بز که هر وعده آن دارای ۱۶۸ کالری است، شیر بادام در هر وعده به طور متوسط دارای ۴۰ کالری است.

سلامت قلب

شیر بادام مملو از چربی‌های سالم از جمله چربی‌های تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای است. با جایگزین کردن چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی خود به جای چربی‌های غیر اشباع، می‌توانید به محافظت از قلب در برابر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنید. این چربی‌ها همچنین نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلال خوشه‌ای به نام سندرم متابولیک ایفا می‌کنند.

استحکام و قوی شدن دندان و استخوان 

آیا شیر حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده‌اید و نگران آسیب رسیدن به استخوان‌ها و دندان‌های خود هستید؟ نگران نباشید. اگر چه شیر بادام به اندازه شیر گاو دارای ویتامین D یا پروتئین نیست، اما شیر بادام منبع خوبی از کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که در حفظ سلامتی استخوان‌ها نقش مهم و اساسی دارند.

شیر بادام

کند کردن روند آلزایمر

به طور خاص می‌توان گفت که ویتامین E نقش مهمی در کند کردن علائم بیماری آلزایمر و پیشگیری از بروز زوال شناختی در طول زمان ایفا می‌کند. شیر بادام یک منبع عالی از این ماده مغذی مهم است و هر فنجان شیر بادام در حدود ۵۰ درصد از کل مقدار روزانه ویتامین E را تامین می‌کند.

فواید بادام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…