سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوغاتی خریدن در سفرهای مختلف، علاوه بر یادآوری خاطرات سفر می‌تواند کمک بسیار خوبی برای رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک باشد.
سوغاتی‌های عجیب

با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!

خرید سوغاتی یکی از لذت‌های اصلی سفر است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند قسمتی از برنامه سفر خود را به گشت‌ و گذار در مراکز خرید اختصاص دهند. بر طبق نظرسنجی که به‌ تازگی توسط انجمن صنایع گردشگری آمریکا صورت گرفته است، ۶۳ درصد از گردشگران قسمتی از وقت خود را به خرید سوغاتی اختصاص می‌دهند و ۲۰ درصد از این افراد بیش از ۵۰۰ دلار از کل بودجه‌ سفر خود را برای این کار صرف می‌کنند. حالا می‌خواهیم شما را با سوغاتی‌های عجیب دنیا، آشنا کنیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

عجیب

شربت قیر، فنلاند

نگران نباشید، قرار نیست یک لیوان از مایعِ آسفالت کف خیابان را بنوشید؛ بلکه با شربتی سرو کار دارید که ظاهر و البته طعم آن تا حدودی به قیرهای کف خیابان شباهت دارد!

شربت قیر یا terva از سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف دنیا است که از شیره نوعی درخت کاج تشکیل شده و از آنجا که رنگ این شربت سیاه است و طعم دودی قوی و تلخی دارد، با نام شربت قیر شناخته می‌شود.

فنلاندی‌ها از این طعم دهنده در بسیاری از غذاها و دسرهای خود استفاده می‌کنند. از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌هایی که با شربت قیر تهیه می‌شود، می‌توان به پنکیک، بستنی و انواع نوشیدنی‌ها اشاره کرد.

سوغاتی

اما اگر نمی‌توانید خود را برای خرید و امتحان کردن این سوغاتی نامعقول راضی کنید اصلا نگران نباشید چون می‌توانید به جای این شربت عجیب و غریب، صابون قیر را تهیه کنید!

هزینه خرید صابون ۳ دلار و یک بطری شربت ۸ دلار است. این سوغاتی‌های عجیب را می‌توانید در همه سوپرمارکت‌های فنلاند به راحتی پیدا و به عنوان یادگاری در گوشه‌ای از خانه نگهداری کنید.

فنلاند

کیت کت با طعم چای سبز، ژاپن

بی‌شک ژاپن کشور خوراکی‌های نامعقول است. پس عجیب نیست اگر خریدهای شما در ژاپن از جمله عجیب‌ترین سوغاتی‌های کشورهای مختلف، از آب درآید!

کیت‌کت یکی از معروف‌ترین شکلات‌های دنیا است که توسط شرکت نستله تولید می‌شود و طعم بی‌نظیر آن دلِ طرفداران بسیاری را برده است؛ اما اگر فکر می‌کنید کیت‌کت در همه جای دنیا با بسته‌بندی‌های قرمز و طعم استاندارد به فروش می‌رسد، سخت در اشتباهید، چون شما می‌توانید عجیب‌ترین طعم‌های آن را در ژاپن پیدا کنید. یکی از این طعم‌ها، چای سبز است؛ یعنی ویفرهای ترد کیت‌کت به جای اینکه با شکلات پوشیده شده باشند، در پوششی از چای سبز قرار دارند، همچنین در ژاپن می‌توانید طعم‌های دیگر کیت‌کت مانند شربت افرای سفید، خربزه و کدو تنبل را هم پیدا کنید.

ژاپن

ژاپن همچنین یکی دیگر از عجیب‌ترین سوغاتی‌های کشورهای مختلف را به خود اختصاص داده است که با نام شکلات لارو شناخته می‌شود؛ البته خوشبختانه این شکلات‌ها از کرم‌های کوچک واقعی تشکیل نشده و محتویات آن شامل شکلات، کورن فلکس و ماهی مرکب خشک شده است؛ پس در سفر به ژاپن با خیال راحت، یکی از آن‌ها را در دهانتان بگذارید!

آب عمق دریا، هاوایی

این شما و این یکی از سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف دنیا، آب عمق دریا!

آب عمق دریا در بسته‌بندی‌های پلاستیکی با قیمتی بین ۲.۵ تا ۶ دلار در هاوایی به فروش می‌رسد و به عمق ۳۰۰۰ فوتی اقیانوس آرام تعلق دارد. این آب کاملا تمیز، بدون آلاینده و سرشار از مواد معدنی است و به باور بسیاری می‌تواند به عنوان اکسیری برای رفع بیماری‌ها عمل کند.

هاوایی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “تمیزترین شهرهای دنیا” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…