میز خاطره؛ میزی برای یادگاری‌های خانوادگی

۰
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیشتر ما به عکس‌های دوران کودکی، خانوادگی و… علاقه داریم و به دنبال محل مناسبی برای آن‌ها هستیم. میز خاطره محل مناسبی برای ذخیره این قاب عکس های با ارزش است.
میز خاطره

میز خاطره

شاید این همان چیزی باشد که دکوراسیون منزل‌تان کم دارد. میزهای خاطره را خود شما تعریف می‌کنید. نحوه انتخاب و چیدمان این میزها به خود شما بستگی دارد و بیش‌تر از آن که بر مبنای اصول باشد، سلیقه‌ای است. با این همه، باز هم خوب است بدانید معمولا چه وسایلی برای چیدمان این میز به کار گرفته می شود. در این نوشتار از مجله دلتا، چندین وسیله دکوری و خاطره انگیز برای چیدمان میز خاطره به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

آباژور

آباژور از اصلی‌ترین مواردی است که باید برای چیدمان این میز در نظر بگیرید. این وسیله، تقریبا جزء ثابت هر میز خاطره به شمار می‌رود و نیمی از فضای خالی میز را پر می‌کند. به همین خاطر است که اگر یک چیدمان کامل و بدون نقص می‌خواهید، نباید آباژور را از قلم بیندازید.

میز خاطره

تلفن

بسته به این که تا چه اندازه به وسایل عتیقه و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون منزل علاقه داشته باشید، یک تلفن قدیمی هم می‌تواند وسیله خوبی برای چیدمان میزهای خاطره باشد. تلفن‌های قدیمی به خودی خود خاطره انگیزند و شما را به حال و هوای چندین سال قبل می‌برند. اگر یکی از این تلفن‌های قدیمی را از خانه پدری خود به ارث برده باشید، می‌توانید روی کمک آن حساب کنید.

ساعت

ساعت‌های رومیزی می‌توانند برای چیدمان میز خاطره جالب باشند. ساعت‌ها علاوه بر کاربردی بودن، جزو لوازم دکوری نیز به شمار می‌روند و همین یک امتیاز برای استفاده از آن‌هاست. برخی‌ها که به ساعت‌ها علاقه خاصی دارند، یک کلکسیون از ساعت‌های کوچک و بزرگ روی میز خاطره می‌گذارند. همچنین شاید یک ساعت قدیمی داشته باشید که از کار افتاده، اما همچنان برای چیدمان زیبا و فوق العاده خواهد بود.

چیدمان میز خاطره

شمع

شمع‌های دکوری و فانتزی از دیگر گزینه‌ها برای چیدمان میز خاطره اند. این شمع‌ها می‌توانند صرفا نقش دکوری داشته باشند، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن ها را روشن کنید. اگر شمع‌های فانتزی را دوست ندارید، به سراغ مدل‌های ساده بروید و از شمعدان‌ها کمک بگیرید.

 

ظروف

ظروف دکوری و قیمتی هم می‌توانند یک چیدمان زیبا و لوکس به میز خاطره بدهند. اگر در کنار آباژور و دیگر وسایل خود جای کافی دارید، می توانید یک کلکسیون کوچک از ظروف تزیینی ایجاد کنید. به غیر از ظروف، هر شیء تزیینی یا قیمتی دیگر را نیز می‌توانید به کار ببرید.

میز خاطرات

عتیقه

عتیقه‌جات از گزینه‌های لوکسی اند که می‌توانند ظاهر میز خاطره را خیلی زیباتر کنند. اگر در منزل عتیقه نگه داری می‌کنید، شاید بد نباشد برای ایجاد تنوع هم شده آن‌ها را به فضای روی میز خاطره منتقل کنید. اگر عتیقه‌ای در منزل ندارید و با این حال به اجرای این ایده علاقه پیدا کرده اید، سری به عتیقه فروشی بزنید و از میان هزاران عتیقه موجود، مورد دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

فانوس

فانوس‌ها در حالت خاموش هم زیبا و یک وسیله دکوری منحصر به فرد اند، اما اگر بخواهید، می توانید آن‌ها را روشن کنید و به عنوان یک منبع نور کوچک برای منزل خود به کار بگیرید. این ایده برای زمانی جواب می‌دهد که می‌خواهید فضا را نیمه تاریک نگه دارید و در آرامش وقت بگذرانید.

میز خاطره

قاب عکس

طبیعتا یکی از مواردی که نباید به هیچ وجه در چیدمان میز خاطره از قلم انداخته شود، قاب عکس است. اصولا میز خاطره به خاطر همین قاب عکس‌ها، هویت پیدا کرده و اگر جای آن‌ها را در چیدمان خالی بگذارید، دیگر معنای اصلی خود را نخواهد داشت. شما می‌توانید مجموعه دلخواه خود از عکس‌های خانوادگی و دوستانه را تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها به میز خاطره جان دهید.

چیدمان میز خاطره

گلدان

خوبی گلدان‌ها این است که تقریبا هر جای منزل که شما تصورش را کنید، جای می‌گیرند و برای استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی به هیچ بهانه‌ای نیاز نیست. گلدان‌ها برای چیدن یک میز خاطره فوق العاده هستند. البته شاید خاطره انگیز نباشند، اما بخشی از زندگی به حساب می آیند و حس و حال خوبی که ایجاد می‌کنند، کافی است تا برای این منظور انتخاب‌شان کنید.

مجسمه

مجسمه‌ها هم می‌توانند در چیدمان به کمک‌تان بیایند. بسیا زیاد است تعداد مجسمه‌هایی که ممکن است خاطره انگیز باشند یا به شما هدیه داده شده باشند. یک مجسمه می‌تواند در عین ایجاد حس خاطره انگیزی که به دنبالش هستید، جلوه خاصی به میز خاطره و دکوراسیون فضا بدهد.

میز خاطرات

 

پیشنهاد  مطالعه : برای مطالعه بیشتر “مبل نیمکتی در کجای خانه استفاده می شود” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…