مهم‌ترین نکات چیدمان خانه ستون‌دار

۰
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ستون‌هایی که درست در وسط فضای داخلی منزل ساخته شده‌اند جلوه زیبایی ندارند. از این رو اغلب افراد با وجود چنین ستون‌هایی در فضای منزل خود به مشکل می‌خورند و نمی‌دانند با چیدمان خانه ستون دار خود باید چه‌کار کنند.
چیدمان خانه ستون دار

کی از چالش‌هایی که بسیاری از دکوراتیوها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چیدمان خانه ستون دار است که نمی‌توان ستون آن‌ را حذف یا جابه‌جا کرد. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند پیشنهاد عالی برای پوشاندن و تزیین ستون وسط خانه پرداخته است، با ما همراه باشید.

چیدمان خانه ستون دار

چیدمان یک خانه ستون دار می‌تواند به طراحی داخلی خانه شما زیبایی و شکوه بیشتری ببخشد؛ اما برای این کار نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای چیدمان و دکوراسیون بهتر خانه بسیار مفید است.

برجستگی ستون‌ها

به‌جای تلاش برای مخفی‌ کردن ستون‌ها، از آن‌ها به‌عنوان یک ویژگی دکوراتیو استفاده کنید. با برجسته کردن ستون‌ها و تزیین آن‌ها با جزئیات دکوراتیو، آن‌ها را به یک عنصر بصری جذاب تبدیل کنید.

جداسازی فضاها

اگر ستون‌ها جداکننده‌ بین فضاهای مختلف هستند، از آن‌ها به‌عنوان یک پارتیشن استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از ستون‌ها، فضاهای مختلف را جدا کنید و انطباق طراحی داخلی را حفظ کنید.

تزیین ستون‌ها

ستون‌ها را با استفاده از مواد مختلف و الگوهای زیبا تزیین کنید. می‌توانید از کاشی‌ها، سنگ‌های دکوراتیو، آجرها، چوب یا حتی آینه‌ها برای تزیین ستون‌ها و بهبود چیدمان خانه ستون دار استفاده کنید.

نورپردازی ستون‌ها

با استفاده از نورپردازی مناسب، می‌توانید جلوه‌ای خاص به ستون‌ها ببخشید. با نورپردازی مستقیم یا نورپردازی پنهان در اطراف ستون‌ها، می‌توانید آن‌ها را درخشان کنید و جلوه‌ای ملایم و دلنشین به فضا ببخشید.

ترازبندی ستون‌ها با سایر عناصر

در چیدمان، توازن و ترازبندی بین ستون‌ها و سایر عناصر داخلی مهم است. مطمئن شوید که ستون‌ها با سایر عناصر مانند مبلمان، میزها، قاب‌های دیواری و سایر وسایل داخل خانه هماهنگی دارند.

استفاده از ستون‌ها به‌عنوان نقطه محوری

ستون‌ها می‌توانند به‌عنوان نقطه محوری داخلی خانه شما عمل کنند. می‌توانید طراحی دیوارها، نورپردازی، مبلمان و سایر عناصر را طوری کنار هم قرار دهید که ستون‌ها به‌عنوان نقطه محوری و کانونی چیدمان خانه ستون دار به نظر برسند.

چگونه ستون وسط خانه را تزیین کنیم؟

ستون‌هایی که در فضای داخلی منزل وجود دارند به دودسته ستون‌های اصلی و تزیینی تقسیم می‌شوند. ستون‌های اصلی که به باربر معروف‌اند، به‌هیچ‌وجه قابل حذف و جابه‌جایی نیستند. نوع دیگر ستون‌های داخل خانه ستون‌های تزیینی هستند که ممکن است با نام ستون‌های دکوراتیو آن‌ها را بشناسید. این ستون‌ها به‌صورت پیش‌ساخته در بازار وجود دارند و تهیه آن‌ها بسیار راحت است.

این ستون‌ها می‌توانند نمای داخلی یک خانه را به طور کامل تغییر دهند برای همین چیدمان خانه ستون دار موضوعی است که برخی از دکوراتیوها بسیار با آن به چالش برمی‌خورند.

ایده‌هایی برای تزیین ستون منزل

ایده‌های زیادی برای چیدمان خانه ستون دار وجود دارد که یکی از آن‌ها پوشاندن و تزیین ستون است. اگر شما بتوانید ستون‌های اصلی منزل را به زیبایی تزیین کنید، تغییرات مثبتی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک یا بزرگ خود ایجاد می‌کنید.

تزیین ستون با گیاهان

ستون‌هایی که در وسط منزل قرار دارند می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد دیوار سبز باشند و شما می‌توانید به کمک این ستون‌ها دیوار سبز زیبایی را طراحی کنید و طراوت را برای دکوراسیون داخلی منزل به ارمغان بیاورید.

تزیین ستون با کناف

کناف به نوعی از صفحات روکش‌دار گچی گفته می‌شود که دارای انعطاف‌پذیری و استحکام بالایی است. استفاده از کناف برای تزیین ستون یک موضوع بسیار رایج است. توجه داشته باشید که کناف ستون می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در دیزاین داخلی منزل و چیدمان خانه ستون دار شود. برای تزیین ستون می‌توانید از انواع طرح‌های گچ‌بری و سر ستون‌های شیک و … استفاده نمایید.

تزیین ستون به کمک رنگ‌آمیزی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزیین ستون‌ها استفاده از رنگ‌های ساختمانی است. اگر دیوارهای خانه به کمک کاغذدیواری طرح‌دار پوشانده شده‌اند، بهتر است ستون‌هایی را که در فضای منزل وجود دارند به کمک رنگی زیبا رنگ‌آمیزی نمایید و جلوه زیبایی را به طراحی داخلی منزل ببخشید. همچنین می‌توانید رنگ ستون را از بین رنگ‌های موجود در کاغذدیواری انتخاب و هارمونی زیبایی را در بین دیوار و ستون ایجاد کنید.

تزیین ستون به کمک کاغذدیواری

کاغذدیواری از انواع متریال‌هایی است که امروزه برای پوشاندن دیوار‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پوشاندن ستون وسط خانه و بهبود چیدمان خانه ستون دار به کمک کاغذدیواری می‌توانید از انواع طرح‌های سه‌بعدی و پوستری یا ساده استفاده نمایید.

تزیین ستون با دیوارکوب‌ها

یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای تزیین ستون استفاده از دیوارکوب‌ها و بشقاب‌های دیواری سنتی است. شما می‌توانید بشقاب‌هایی با رنگ دلخواه خود را تهیه نمایید و آن‌ها را روی ستون بزنید. از این مدل پوشاندن ستون می‌توانید در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده کنید.

تزیین ستون با سنگ‌های طبیعی و آنتیک

یکی از بهترین روش‌ها برای تزیین ستون استفاده از سنگ‌های طبیعی و آنتیک است. این سنگ‌ها می‌توانند جلوه‌ای خیره کننده به منزل ببخشند. علاوه بر این سنگ‌های آنتیک باعث می‌شوند تا فضای خانه گرم و دلنشین‌تر به نظر برسد.

تزیین ستون به کمک آلومینیوم

تزیین ستون با ورق‌های آلومینیومی یکی از انواع تکنیک‌های جدیدی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و باتوجه‌به اینکه طرح‌های به‌کاررفته روی ورق آلومینیوم برجسته یا فرورفته‌اند، ازاین‌رو جذابیت بصری خاصی ایجاد می‌کنند. همچنین ورق‌های آلومینیومی نیمه مات‌اند و تا حدودی نور روی آن‌ها شکست دارد.

نورپردازی ستون

یکی از انواع ایده‌های کاربردی برای تزیین ستون‌های داخل خانه و چیدمان خانه ستون‌ دار، نورپردازی است. شما می‌توانید سطح ستون‌ها را به کمک نور مخفی یا نور‌های مستقیم نورپردازی نمایید. این کار باعث می‌شود تا ارتفاع منزل بلندتر به نظر برسد.

ایجاد کتابخانه به کمک ستون‌های وسط منزل

فضای بین دو ستون مکانی مناسب برای ایجاد کتابخانه است. می‌توانید بعد از ساخت کتابخانه در بین ستون‌ها از فضای کتابخانه برای قرار دادن لوازم دکوری و کتاب و … استفاده کنید.

نصب تلویزیون روی ستون وسط خانه

اغلب افراد تصور می‌کنند که این ایده پیچیده است درحالی‌که شما می‌توانید به‌ آسانی ستون وسط منزل را به مکانی برای نصب تلویزیون تبدیل کنید. به‌جای اینکه به ستون به چشم یک عنصر مزاحم نگاه کنید آن را به نقطه کانونی تبدیل کنید! برای چیدمان خانه ستون دار در این حالت بهتر است که مبلمان را روبه‌روی ستون بچینید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

سخن آخر

چیدمان خانه با ستون‌ها می‌تواند به طراحی داخلی شیک و زیبایی منجر شود. ستون‌ها به‌عنوان عناصر معماری، الگوهای زیبایی و سنتی را به فضا اضافه می‌کنند. پس با چیدمان خانه ستون دار به روشی صحیح و اصولی می‌توانید جذابیت خانه خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…