استایل راحتی مردانه چیست؟

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آقایان همیشه نمی‌توانند لباس‌های رسمی و اتو کشیده بپوشند و گاهی هم به یک استایل راحتی مردانه نیاز دارند.
استایل راحتی مردانه

پوشیدن لباس راحت به معنای نامرتب و شلخته بودن نیست بلکه استایل راحتی مردانه هم قوانین خاص خود را دارد و با رعایت آن‌ها می‌توان در عین راحتی و آسودگی، شیک پوش و جذاب بود. اما این قوانین کدامند و چطور می‌توان استایل راحت مردانه شیک و جذابی داشت؟ با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

استایل مردانه

اولین قانون: به موقعیت احترام بگذارید

استایل راحتی مردانه نیز مثل هر استایل دیگری، موقعیت و جایگاه خاص خود را دارد و فقط در شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد که موقعیت چنین اجازه‌ای را به شما بدهد. مثلا اگر محیط کاری شما طوری است که حتما باید در آن از استایل بیزنسی و کاری استفاده کنید، استفاده از استایل راحتی یک اشتباه مد تلقی خواهد شد.

اما در بسیاری از موارد، شرایط خاصی در مورد نحوه و میزان رسمی بودن لباس عنوان نمی‌شود و این شما هستید که باید شرایط را بسنجید و در نظر داشته باشید که کمی رسمی‌تر بودن نسبت به شرایط، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما غیررسمی‌تر بودن باعث اشکال خواهد شد. پس فرقی نمی‌کند هر چقدر هم که استایل راحتی شما زیبا و شیک باشد، اگر برای موقعیت مناسب نباشد یک انتخاب نادرست خواهد بود.

مردانه

دومین قانون: هرم شیک پوشی را بشناسید

هرم شیک پوشی سه وجه دارد که شامل اندازه بودن، کاربرد و جنس پارچه هستند.

اندازه

مهم‌ترین جنبه در شیک پوشی است که در استایل راحتی مردانه نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. وقتی روی لباسی نوشته شده “فری سایز” بهتر است آن را فراموش کنید چون در شیک پوشی به خصوص نوع مردانه آن فری سایز و یک سایز برای همه هیچ معنایی ندارد و لباس باید کاملا اندازه تن شما باشد نه بزرگ و نه کوچک.

این مساله در مورد لباس‌های نیمه رسمی مثل کت و شلوار بیزنس هم اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، توصیه می‌شود از برندهایی خرید کنید که تنوع سایز زیادی دارند، سپس آن را به خیاط بدهید تا تغییرات لازم را در آن اعمال کرده و کت و شلوار را اندازه تن شما کند.

کاربرد

کافی‌ست به این سوال جواب دهید که “این لباس برای چیست؟” یک کاپشن بادی، لباسی راحت برای استایل راحتی است اما لباسی مثل یک بلوز سرمه‌ای برای استایل محیط کاری طراحی شده است. پس قبل از این که لباسی را انتخاب کنید حتما کاربرد آن را بشناسید و برای موقعیت مناسب از آن استفاده کنید.

پارچه

لباس تنها ماده خام لباس شما نیست بلکه کیفیت و ساختار لباس شما را نیز شکل می‌دهد. جنس پارچه می‌تواند میزان رسمی بودن لباس را تعیین کند مثلا پارچه‌های لوکس مثل پشم رسمی‌ترین نوع هستند و پس از آن پنبه در رتبه دوم است. پارچه‌های الیاف مصنوعی هم غیررسمی‌ترین نوع الیاف هستند.

لباس راحتی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “۵ اشتباه در پوشیدن پیراهن مردانه” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…