تمیزترین شهرهای دنیا

۰
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیزی یعنی عاری بودن از هر نوع آلودگی و آلوده کننده‎ها و نیز حفظ چنین وضعیتی طی یک مدت طولانی.
تمیزترین شهرهای دنیا

تمیزترین شهرهای جهان

در این مطلب با تمیزترین شهرهای دنیا آشنا شوید. همه ما دوست داریم در مکانی تمیز و پاکیزه زندگی کنیم و از محیط اطراف با طراوت و آرامش بخش لذت ببریم. اما این کار نیازمند پذیرش مسئولیت جمعی همه ما برای تمیز و مرتب نگه داشتن شهرمان است. علی رغم اینکه دولت مسئول اولیه تمیزی شهر است، اما ما نیز در قبال دور انداختن صحیح زباله‌هایمان مسئولیم. مکانیزم‌های بهتر برای جمع آوری زباله‌ها و دفع فاضلاب ، باعث تمیزی و سبز ماندن شهرها می‌شود.

بعضی شهرها خیلی تمیز هستند به طوری که ممکن است چندین سال بدون اینکه حتی یک زباله در سطح شهر دیده شود، در آنجا زندگی کنند. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهر تمیز

۱هلسینکی در فنلاند

هلسینکی تمیزترین شهر دنیا با جمعیت ۷/۸ میلیون نفر است. از ویژگی‌های بارز هلسینکی می‌توان به کوه‌های سبز، سواحل و موزه‌ها اشاره کرد. این شهر جاذبه‌های گردشگری عجیب و غریبی دارد که بهترین آنها تاسیسات پیچیده الکتریکی آن است و انرژی کمتری برای تولید برق مصرف می‌کند. بنابراین دولت فنلاند اقدامی باور نکردنی برای تمیز نگه داشتن شهر انجام داده است. جاده‌های مفروش و ماشین‌های سازگار با محیط زیست نیز به تمیزی و زیبایی شهر کمک می‌کنند.

کشور تمیز

۲نیویورک در ایالات متحده آمریکا

نیویورک با جمعیتی حدود ۱/۷ میلیون نفر، یکی از مجلل‌ترین شهرهای دنیاست. نیویورک دارای پارک‌ها، موزه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید زیادی‌ست. این شهر دارای دو پارک سبز اصلی آمریکا و یک رستوران سبز است. نیویورک دومین شهر تمیز دنیاست که تبدیل به یک مقصد منتخب توریستی شده و مردمان آن از پاکیزگی لذت می‌برند.

پاکیزه

۳کوبه در ژاپن

کوبه یکی از پولدارترین و غنی‌ترین شهرهای ژاپن معرفی شده و بسیار پر جمعیت است. این شهر برای داشتن ابزارآلات و تاسیسات پیشرفته مدیریت فاضلاب که با محیط زیست سازگار هستند، شهرت دارد. ساکنین شهر کوبه بسیار متمدن و با نظم و ترتیب هستند بطوری که هیچوقت زباله خود را در خیابان یا جاده نمی‌اندازند. کمپین‌هایی که برای حمایت از محیط زیست شکل می‌گیرد، کوبه ژاپن را تبدیل به یکی از تمیزترین شهرهای جهان کرده و علاوه بر این کشور ژاپن، اقدامات برجسته‌ای در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده است.

جهان

۴ولینگتون در نیوزیلند

ولینگتون یکی از برجسته‌ترین شهرهای نیوزلند است. محیط این شهر آن را تبدیل به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران کرده که از جمله ویژگی‌هایی که ولینگتون را در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار داده است، وجود جاده‌های سبز، موزه‌ها و محیط طبیعی آرامش بخش است. شهر ولینگتون جمعیت بسیار زیادی دارد اما ساکنین آن به خوبی می‌دانند که چگونه از محیط زیست خود مراقبت کنند. ساکنین ولینگتون ترجیح می‌دهند تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. پس ویلنگتون هم یکی از تمیزترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود.

مجله دلتا

۵سنگاپور در آسیا

سنگاپور یک شهر تمیز و پر جمعیت در آسیا به شمار می‌رود. به رغم شلوغی شهر، سنگاپور دارای سرگرمی‌های بسیاری برای آخر هفته‌ها و نیز تفریحات شبانه است. مردم سنگاپور به سه زبان رسمی صحبت می کنند: انگلیسی، مالزیایی و تمیل. جمعیت شهر حدود ۵/۴ میلیون نفر برآورد شده و از بسیاری جهات در دنیا برجسته است. سنگاپور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین زیست محیطی را دارد که عمدتا مربوط به تمیزی شهر می‌شود.

تمیزترین شهرهای جهان

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “گشتی در فرودگاه‌های دیدنی و عجیب دنیا” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…