طراحی اتاق کار در خانه

۰
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی اتاق کار بصورت استاندار با بهره گیری از روشهای نوین طراحی داخلی
طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار در خانه راهکارهایی دارد. اگر می‎خواهید در  خانه‎تان اتاق کار طراحی و اجرا کنید با این مطلب همراه شوید تا با این راهکارها  آشنا شوید.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب، نخستین مرحله یافتن مکان مناسب برای اتاق کار است. می‎شود به راحتی از مکان های نافرم و قناس اتاق یا یک کمد دیواری که کارایی ندارند برای ایجاد اتاق کار استفاده کرد.

طراحی اتاق کار

از زیر پله ها نیز برای ایجاد اتاق کار غافل نشوید، کافیست در محیط چرخی بزنید و نگاهی به اطراف بیاندازید.

مبلمان

برای ایجاد اتاق کار در فضایی کوچک، کافیست میز را رو به دیوار قرار داده و سعی کنید اگر فضای محدود یا بشکلی خاص در اختیار دارید، حتما میز را بر اساس موقعیت محیط سفارش دهید.

مبلمان در اتاق کار

در خرید صندلی بی سلیقگی به خرج ندهید، سعی کنید صندلی کار را استاندارد و با ابعاد مطلوب انتخاب کنید تا از تاثیرات منفی دراز مدت بر بدنتان در امان باشید. در ضمن بالای میز کار را قفسه یا کتابخانه‎ای کوچک نصب کنید تا تمام وسایل مورد نیاز  همیشه در دسترستان باشد .

نورپردازی

یکی از مواردی که در صورت بی‎توجهی به آن می‎تواند زیانبار باشد نور نامناسب درمحیط است. در محیط کار استفاده از نور بسیار زیاد  وبسیار کم مناسب نیست و نور می‎بایست مستقیم روی میز کار بتابد.

نورپردازی اتاق کار

برای تامین نور مناسب از چراغ های رومیزی مطالعه و یا نورهای مخفی زیر قفسه ها استفاده کنید.

تزئینات و رنگ

در اتاق کار در خانه می‎توانید برای تزئین از چند گلدان کوچک، کتاب، قاب عکس  و یا ساعت رو میزی استفاده کنید. داشتن گلدان و گیاه مینیاتوری زنده انرژی مثبت فراوان به محیط منتقل می‎کند.

رنگ دکوراسیون

توصیه می‎کنیم کمتراز تزئینات دیواری استفاده کنید چرا که شلوغی دیوار ها فضا را محدود تر نشان می دهد. از طرفی رنگ دیوار ها و مبلمان را روشن و ساده انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی

در صورت تمایل به استفاده از رنگی خاص، یکی از آن ها را رنگی در نظر بگیرید. به عنوان مثال صندلی خود را رنگی و میز را با ترکیبات روشن بکار ببرید.

اختصاصی مجله دلتا
ترجمه و تالیف : دکتر ابراهیم یوسفی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…