مالکان بیش از یک خانه، منتظر باشند!

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در اجرای طرح مالیات خانه‌های خالی مالکان بیش از یک خانه در حال شناسایی هستند و روزانه ۱۰۰هزار پیامک به آنها ارسال می‌شود.
اجرای طرح مالیات خانه های خالی

اجرای طرح مالیات خانه های خالی

بنا بر اعلام مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون سامانه املاک و اسکان به منظور اجرای طرح مالیات خانه های خالی راه‌اندازی شده و روزانه ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد ارسال می‌شود. 

به گزارش مجله دلتا پروانه اصلانی ضمن اعلام این خبر افزود: مالکان بیش از ۲ خانه دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاری، وضعیت خالی بودن یا دارای سکنه بودن واحد خود را مشخص کنند. راستی آزمایی وضعیت واحدهای مسکونی نیز تا پایان تابستان انجام و واحدهای خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به این سوال که اگر قرارداد صوری اجاره بسته شود یا کنتور واحد مسکونی کار کند، چگونه از وضعیت خالی بودن آن مطلع می‌شوید گفت: هم‌اکنون روش خوداظهاری با داده‌هایی که از طریق تقاطع اطلاعاتی به دست آورده می‌شود، راستی‌آزمایی شده و برای کسانی که خلاف اظهاراتشان اثبات شود جریمه‌های سنگین مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

اصلانی ادامه داد: یکی از روش‌های احراز استقرار افراد در یک خانه موبایل آنها است که در این زمینه ۲ وزارت ارتباطات و راه و شهرسازی همکاری می‌کنند. همچنین بسیاری دیگر از دستگاهها به سامانه املاک و اسکان متصل شده‌اند و همکاری خوبی با ما دارند. هرچند معتقدم با همان روش خوداظهاری وضعیت سکونت بسیاری واحدها شفاف می‌شود و انتظار می‌رود در مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی صاحب دو واحد مسکونی یا بیشتر باشد و بعد از دریافت پیامک خوداظهاری نکند ملاک را بر این قرار می دهیم که خانه‌های او خالی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

    تا عملی شدن زمان زیاد می برد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…