دکوراسیون خانه‌های بچه دار!

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آمدن یک فرشته کوچک به زندگی آدم؛ حس قشنگ و زیبایی است، اما امان از آن روزی که این فرشته کوچک و دوست داشتنی شروع به راه رفتن می‌کند.
دکوراسیون خانه‌های بچه دار

دکوراسیون خانه‌های بچه دار

از روزی که این فرشته کوچک و دوست داشتنی شروع به راه رفتن می‌کند، آن وقت است که دیگر نه شما و نه دکوراسیون داخلی خانه رنگ آرامش را نمی‌بینید. هر چیزی که در دسترس این فرشته بازیگوش باشد، از صدمه جان سالم به در نمی‌برد. مطمئنا این دغدغه بسیاری از خانم هایی است که بچه کوچک دارند، اما امروز ما می‌خواهیم ترفندهایی را نشان دهیم، که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دکوراسیون خانه‌های بچه دار را به جایی امن برای کودک بدل کنید، که هم او با خیال راحت به گردش در فضاهای داخلی خانه بپردازد و هم از نگرانی‌های شما کم شود. این مطلب از مجله دلتا را تا انتها همراهی کنید، کلی ایده‌های جالب در انتظار شما است.

چیدن لوازم دکوری روی شلف‌ها و قفسه‌های دیواری

اولین قدم برای داشتن خانه ای امن برای کودکان نو پا این است که وسیله ها و لوازم دکوری را در ارتفاع‌هایی بچینید که کودک دستش به آن‌ها نرسد. البته که این کار هم خود نکته‌هایی دارد، مثلا نباید گلدان‌ها یا  آینه و شمعدان‌ها را در جایی گذاشت که با یک ضربه به پایین بیافتند و بشکنند و به کودکان و حتی خود شما آسیب بزند. بهتر است که جایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود ایمن باشد و در عوض چیزهایی در دسترس کودک قرار بگیرد که برای او خطری نداشته باشد.

دکوراسیون خانه‌ بچه دار

تخته سیاه‌هایی برای دکوراسیون داخلی خانه

قبل از آنکه وروجک بازیگوش شما به جان دیوارها بیافتد و همانند پیکاسو و ونگوگ شروع به خلق اثار هنری ناب و خاصش کند، بستری را فراهم کنید تا این کار را هدفمند‌تر و با لذت بیشتری انجام دهد، نه این که دست اخر شما را عصبانی کند. یکی از دیوار‌های خانه را به شکل تخته سیاه در بیاورید یا نه، اصلا می‌توانید تمام پایین دیوارها را با تابلوهایی از جنس تخته سیاه بپوشانید. این بستگی به میزان شیطنت کوچولوی شما دارد. آن‌هایی که بچه کوچک دارند، به خوبی می دانند که در خانه تخته سیاه هم لازم می‌شود.

دکور خانه‌های بچه دار

سبدهایی برای طبقه‌بندی و نظم‌دهی به دکوراسیون داخلی

هر کاری هم بکنید نمی‌توانید کودک ۲ ساله را متقاعد کنید که اسباب بازی‌هایش را پخش و پلا نکند، پس باید خودتان دست به کار شوید و سبدها را به یکی از اصلی‌ترین لوازم دکوری خانه بدل کنید. این سبدها وقتی در گوشه و کنار خانه وجود داشته باشند این اجازه را می‌دهند که در چند لحظه خانه یا اتاق را مرتب کنید و البته اگر جنس این سبد‌ها برای کودک حساسیت زا نباشد، دیگر حتی لازم نیست که بر برداشتن اسباب بازی‌هایش هم نظارت کنید، فقط دقت کنید که اسباب بازی‌هایی که درون این سبد‌ها ریخته می‌شود برای کودک ایمن باشد همین.

دکوراسیون خانه‌ی بچه دار

به جنس فرش‌ها و پارچه‌های رو مبلی اهمیت دهید

وقتی صحبت از بچه‌های کوچک به میان می‌آید فکر همه به سمت ظریف بودن و آسیب پذیر بودنشان می‌رود. بنابر این انتخاب‌های ما برای چیزهایی که این فرشته های دوست داشتنی با آن‌ها ارتباط دارند بسیار حائز اهمیت می شود. انتخاب فرش‌ها و پارچه‌های رومبلی یکی دیگر از چیزهایی هستند که باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت و ظرافت به کار برده شود.

این یک حقیقت انکار ناپذیر است که کودک شما حتما به روی فرش‌ها و مبل‌ها نقاشی خواهد کشید، هر قدر هم که شما مواظب او باشید. پس علاوه بر این که زمان انتخاب پارچه‌های رومبلی و فرش‌ها به حساسیت زا نبودن و لطیف بودن آن‌ها توجه می‌کنید، باید به جنس و رنگ‌های آن هم توجه کنید. بهتر است که این پارچه‌ها را از نوع طرح دار و شلوغ انتخاب کنید تا اثری هنری بچه‌ها میان آن‌ها گم شود، رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب هستند و جنس این پارچه ها باید به گونه‌ای باشد که به راحتی با یک دستمال نم دار پاک شوند. ما باید آمادگی هر گونه خرابکاری را از طرف این وروجک‌های دوست داشتنی داشته باشید.

سرویس‌های بهداشتی مناسب کودکان

در داخل سرویس های بهداشتی تعدادی پله‌های کوچک و قابل جابه جایی قرار دهید تا کودک بتواند از آن‌ها برای رسیدن به سینک روشویی استفاده کند. البته این پله‌ها برای آن دسته از کودکانی مناسب است که کمی بزرگ‌تراند و می‌توانند از پس خودشان برایند.

دکور خانه‌های بچه دار

پله‌ها و اختلاف ارتفاع‌ها را بپوشانید

اگر در خانه اختلاف ارتفاع، پله یا چیزهایی از این قبیل دارید، آن‌ها را با استفاده از کوسن‌ها، رویه‌های کاناپه، ابرهایی که با پارچه‌های نرم کاور شده‌اند و خلاصه هر آن چیزی که فکر می‌کنید می‌تواند از آسیب رسیدن به کودک جلوگیری کند بپوشانید.

پوشاندن کف اتاق با موکت و فرش

دکوراسیون خانه‌های بچه دار که قرار است جولانگاه یک وروجک به تمام معنا باشد، اگر کل کف خانه با فرش‌ها و موکت‌هایی که پرز‌های نرم دارند پوشیده شده باشد، بهتر است. با این کار شما بستری راحت و ایمن را برای بازی‌های او پدید می‌آورید اما باید به یکی دو نکته توجه کنید، اول این که فرش‌ها و موکت‌ها نباید رنگ‌های روشن داشته باشند و رنگ‌هایی مانند خاکی، خاکستری و قهوه‌ای گزینه‌های بهتری هستند و نکته دو این که پرز‌های این فرش‌ها و موکت‌ها نباید خیلی بلند باشد چرا که موجب می‌شود پای کودک به آن‌ها گیر کند و حادثه آفرین باشد.

دکوراسیون خانه‌های بچه دار

 

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر” فرش اتاق کودک ” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…