دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

رکود کامل در بازار مسکن شمال تهران

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگاهی به بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد که هم‌اکنون بسیاری از واحدهای عرضه‌شده، در شمال پایتخت قرار داشته و غالبا لوکس با قیمت بالا به شمار می‌روند.
افزایش قیمت ملک در سال 99

افزایش قیمت ملک در سال ۹۹

به گفته کارشناسان مشاور املاک با وجود عرضه آپارتمان در محدوده شمال پایتخت، افزایش قیمت ملک در سال ۹۹ این بازار را در رکود کامل فرو برده و مدت زیادی است که خرید و فروشی به روال سال‌های قبل انجام نمی‌گیرد و اگر انجام بگیرد، در یک بازه کوتاه مدت است.

به گزارش مجله دلتا قیمت مسکن در شمال تهران از متری ۳۰میلیون شروع شده و تا بالای ۱۰۰میلیون (برای هر متر مربع) می‌رسد و موقعیت و محله‌ای که ملک در آن قرار گرفته، جهت ساختمان، سازنده، مصالح، امکانات و… از عواملی است که قیمت مسکن را تعیین می‌کند. اقدسیه، اوین، درکه، باغ فردوس، امام‌زاده قاسم، نیاوران، فرمانیه، زعفرانیه، دارآباد، دربند، تجریش، قیطریه از جمله محله‌های مهم و معروف در شمال تهران است.

قیمت مسکن در محله‌های شمال تهران

برای خرید یک واحد آپارتمان نوساز در فرمانیه، حداقل متری ۵۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک، یک واحد ۱۱۰متری در فرمانیه غربی متری ۷۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین فرمانیه شرقی، از گران‌ترین محله‌ها در حوزه قیمت مسکن در شهر تهران به شمار می‌آید که در آن واحد زیر ۱۰۰متر بسیار کم است و اخیرا در این منطقه قیمت‌گذاری بالای ۱۰۰میلون در هر متر مربع بسیار زیاد دیده می‌شود در صورتیکه ارزش واحدها، رقم اعلام شده نیست.

امام‌زاده قاسم، یکی از محله‎‌های شمال تهران است که قیمت مسکن در آن کمی پایین‌تر از سایر محله‌ها است و از ۳۰میلیون تومان تا ۴۰میلیون تومان می‌توان یک واحد آپارتمان نوساز و یا کم سن و سال در این محله یافت. به گفته یک کارشناس مشاور املاک، امام‌زاده قاسم خیلی کوچک است ولی اگر کوچه قادری را به سمت پایین بروید، قیمت مسکن مناسب‌تر خواهد شد و واحدی ارزان‌تر پیدا خواهید کرد.

ولنجک هم یکی از محله‌های معروف شمال تهران است که کارشناسان مشاور املاک می‌گویند شیب زیاد و برخی مشکلات دیگر در آن سبب شده تا قیمت در این محله در مقایسه با محله‌های هم‌جوار مثل زعفرانیه، پایین‌تر باشد. با این حال، قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در ولنجک بین متری ۷۰ تا بالای ۱۰۰میلیون تومان متغیر است! که تقریبا برابر با سایر محله‌ها و حتی بیشتر از آن‌هاست.

عوامل متعددی بر قیمت مسکن در این محله تاثیرگذار است که موقعیت ملک از مهم ترین آن‌هاست. آپارتمان‌های سمت گلزار و ازگل، متری ۵۰ تا ۵۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. آپارتمان‌های نوساز شهرک نفت از ۴۵ تا ۴۸میلیون تومان است و واحدهای واقع در شهرک دانشگاه از ۴۳میلیون تومان شروع می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در باغ فردوس در خصوص قیمت مسکن در این محله عنوان کرد: برای خرید مسکن در باغ فردوس، بعید است که واحد نوسازی پیدا کنید؛ اما اگر واحد نوسازی بیابید، حداقل متری ۶۰میلیون تومان است. همچنین یک واحد ۱۲۰متری و ۱۰سال ساخت متری ۵۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که از نظر این کارشناس مورد بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و با یک بازسازی می‌توان آن را با قیمت بسیار بالاتر به فروش رساند!

قیمت مسکن در شمال تهران

برای خرید یک واحد در نیاوران نیز باید بین ۵۰ تا ۱۱۰میلیون تومان در هر متر مربع پرداخت کرد. گل سنگ از گران‌ترین خیابان‌های این محله محسوب می‌شود که یک واحد ۱۱۰متری در آن متری ۸۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گفته یک کارشناس مشاور املاک در محله زعفرانیه، قیمت مسکن در این محله بسیار متنوع است و برخی ارقام که توسط مالکان اعلام می‌شود، بسیار عجیب و غریب است یعنی در این محله واحدهای نوساز از متری ۷۰میلیون تومان شروع می‌شود و حتی تا ۱۴۰میلیون تومان در هر متر مربع هم قیمت‌گذاری می‌شود. یک واحد ۲۰۰متری در این محله متری ۸۰میلیون تومان معامله شد.

اگر قصد خرید مسکن در دربند تهران را دارید، باید گفت واحدهای نوساز این محله بین ۶۵ تا ۷۰میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. واحدهای قدیمی‌تر نیز به نسبت سن بنا و… قیمت‌های متفاوتی دارد. یک واحد ۸۰متری و نوساز در دربند متری ۶۵میلیون تومان معامله شد.

قیطریه و تجریش از دیگر محله‌های مهم و واقع در شمال تهران است. یک آپارتمان ۶۰متری و نوساز در میدان تجریش متری ۵۶میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در قیطریه نیز قیمت مسکن برای واحدهای نزدیک پارک قیطریه به متری ۸۰میلیون تومان می‌رسد و سایر واحدها نیز از متری ۶۵میلیون تومان شروع می‌شود. یک آپارتمان نوساز در سهیل متری ۶۷میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مسکن برای آپارتمان‌های اوقافی شمال تهران

دارآباد و اوین از محله‌هایی است که سند آپارتمان‌های آن اوقافی است. یک کارشناس مشاور املاک در خصوص قیمت مسکن در اوین تهران می‌گوید: سند واحدها در این محله اکثرا اوقافی است یعنی سالانه باید اجاره‌ای بابت آن پرداخت کرد. با این وجود برای خرید یک واحد آپارتمان در محله اوین بین ۴۵ تا ۵۵میلیون تومان در هر متر مربع سرمایه لازم است. همچنین یک واحد ۱۰۰متری و با تمام امکانات، نظیر استخر، روف گاردن، دو پارکینگ، حیاط خلوت ۳۰متری و… در درکه متری ۶۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

رکود بازار مسکن

یکی از کارشناسان مشاور املاک که در حوزه شمال تهران فعالیت دارد، در خصوص افزایش قیمت ملک در سال ۹۹ گفت: قیمت مسکن از بهمن ماه افزایش زیادی داشت و کرونا نیز به این افزایش قیمت مسکن و همچنین رکود در بازار مسکن دامن زد. ما مدت زیادی است که معامله زیادی برای خرید و فروش نداریم و اگر فروشی صورت گیرد، به این علت است که فروشنده نیاز شدیدی به پول آن دارد.

وی ادامه داد: قیمت مسکن آنقدر افزایش یافته که دیگر کسی توان خرید ندارد. خرید و فروش در مقاطعی کوتاه و با افزایش نرخ ارز صورت می‌گیرد و با کاهش نرخ ارز به روال سابق برمی‌گردد. پس از کرونا ما رکود بسیار بدی در بازار مسکن مشاهده کردیم که البته با این قیمت‌ها موضوع عجیبی نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “۳ منطقه قیمت ‌مناسب جنوب تهران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds