حنا، گیاه معجزه گر

۱۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حنا خواص بسیاری دارد. از مهمترین خواص حنا می‌توان به توانایی آن در تسکین سردرد، سم‌زدایی بدن، تقویت ناخن‌ها، محافظت از پوست، تقویت سلامت مو، کاهش تب، کاهش التهاب و سرعت بخشیدن به بهبود عفونت اشاره کرد.
henna powder with pink flower 95685 43 حنا، گیاه معجزه گر

آیا می‌دانید که حنا علاوه بر رنگ دادن به موها، می‌تواند فواید بسیار بیشتری را برای مو‌ها و سلامت شما فراهم کند؟ از گیاه حنا می‌توان برای حفظ سلامت کبد، کاهش علائم پیری پوست و… استفاده کرد. البته این تنها برخی از خواص حناست، برای اطلاع از دیگر خواص حنا با مجله دلتا همراه باشید.

فواید حنا

بهبود سلامت مو

یکی از خواص حنا کمک به بهبود سلامت مو است. این گیاه فولیکول‌های مو را می‌بندد، از شکسته‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند، و باعث افزایش درخشندگی و زیبایی ظاهر مو می‌گردد. به علاوه از شوره‌ سر پیشگیری می‌کند.

کاهش ریزش مو

حنا، در افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می‌برند، می‌تواند درمانگر باشد. مخلوط سنتی پودر یا روغن حنا با آب و سپس قرار دادن آن روی موها، می‌تواند سرعت درمان ریزش مو را افزایش دهد.

تقویت ناخن

مردم اغلب مراقبت از سلامت ناخن‌ها را دست‌کم می‌گیرند، اما فضای زیر ناخن‌ها اولین مکان برای رشد و حضور عفونت و باکتری‌ها است؛ بنابراین رسیدگی به ناخن‌ها با حنا انتخاب عاقلانه‌ای است.

حنا

خواص ضد پیری

اگرچه خواص آنتی اکسیدانی حنا هنوز به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما اثر روغن حنا به عنوان یک داروی قابض به اثبات رسیده است. این موضوع عاملی شده تا برخی افراد برای کاهش علائم پیری پوست، رفع چین و چروک و همچنین کاهش اثر زخم و لکه‌های پوستی دیگر روغن و آب این گیاه را روی پوست خود قرار دهند. این توانایی حنا، با خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی آن که می‌تواند از مهم‌ترین عضو بدن محافظت کند، تکمیل می‌شود.

بهبود زخم و سوختگی

یکی از قابل‌توجه‌ترین خواص حنا، محافظت از پوست در برابر عفونت‌ها و از بین بردن التهاب است. حنا به طور سنتی برای درمان سوختگی، زخم و خراش‌های پوستی سالیان سال است که کاربرد دارد.

تسکین سردرد

آب گیاه حنا را می‌توان به طور مستقیم روی پوست قرار داد و به سرعت از سردرد رهایی پیدا کرد. خواص ضد التهابی ترکیبات موجود در حنا به آن کمک می‌کند تا تنش را کاهش دهد جریان خون سالم در مویرگ‌ها را تقویت نماید، عاملی که بسیاری از سردرد‌ها و میگرن‌ها از آن ناشی می‌شوند.

تقویت مو

بهبود مشکلات مربوط به خواب

روغن حنا به طور مستقیم با کاهش اختلال خواب مرتبط است، بنابراین اگر از بی‌خوابی یا بی‌قراری مزمن رنج می‌برید، مقداری از این روغن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به بدن‌تان آرامش ببخشید و دوباره از یک برنامه‌ منظم و آرام خواب بهره‌مند گردید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت‌انگیز شیر را در مجله دلتا بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۶ ب٫ظ

    سلام خیلی خیلی خوب است ممنونم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۰۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۰۵ ب٫ظ

  9. فرهادزاده

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۰۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۰ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…