فضاهای پرت خانه را رها نکنید!

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از فضاهای پرت خانه به سادگی نگذرید, از همین فضاها می‌توانید بهترین استفاده را ببرید.
فضاهای پرت را چگونه پر کنیم

طراحان دکوراسیون داخلی چگونه از فضاهای پرت بیشترین استفاده را می‌کنند؟

در تمام خانه ها فضاهایی وجود دارند که به عنوان فضاهای پرت و بلا استفاده نامیده می‌شوند. در این نوشتار از مجله دلتا به مطالعه پیشنهاد‌های طراحان دکوراسیون داخلی که فضاهای پرت را چگونه پر کنیم ، می‌پردازیم.

فضای پشت در

فضای پشت در ورودی خانه یکی از فضاهای پرت است. شما می‌توانید برای کاربردی شدن این قسمت یک کنسول کوچک و آینه نصب کنید. نصب کردن این کنسول و آینه به شما کمک می‌کند در بدو ورود وسایل‌تان را روی کنسول قرار داده و سر و وضع‌تان را جلوی آینه مرتب کنید.

فضاهای پرت

گوشه های کوچک

در این گوشه‌های کوچک قلاب‌های چوبی دیواری نصب کنید. به این قلاب‌های کوچک می‌توانید ظروف شیشه‌ای که شمع درون آنها قرار دارد یا گلدان‌های کوچک و بزرگ آویزان کنید.

زیر راه پله

یکی از قسمت‌های بلا استفاده در خانه‌های دوبلکس، مسیر زیر پله‌ها است. می‌توانید در این قسمت یک نیمکت کوچک قرار دهید و برای جذابیت بیشتر و تزیین این قسمت یک تابلو بزرگ را بالای این نیمکت نصب کنید.

کنج

بالای رادیاتورها

برخی از افرادی که شکل و شمایل رادیاتورها را دوست ندارند، از رو شوفاژی استفاده می‌کنند. این روشوفاژی‌ها قسمتی از فضای خانه را اشغال می‌کنند و قسمت رویه آن‌ها یک فضای پرت و بلا استفاده است. اما به راحتی می‌توانید از قسمت رویه این روشوفاژی‌ها به عنوان یک میز کنسول استفاده کنید.

فضای بلااستفاده

گوشه های بین دو دیوار

اگر فضای داخلی خانه شما هم به شکلی است که بین دو دیوار یک فضای گود و بلااستفاده قرار دارد می‌توانید از این ایده استفاده کنید. یک میز کار یا تحریر با سایز کمی کوچکتر از این فضا سفارش دهید. دقت کنید عمق میز از گودی دیوار شما بیرون نزند.

فضای باز بین کابینت های بالای آشپزخانه

در برخی از آشپزخانه‌ها به دلیل وچود پنجره، فضای بازی بین کابینت های بالای وجود دارد. شما می‌توانید این فضای باز را با شلف‌های دیواری پر کرده و برخی از لوازم را که کمتر استفاده می‌کنید روی این شلف‌ها قرار دهید.

زیر پنجره های بلند

بسیاری از خانه‌های امروزی پنجره‌های بلند دارند که ارتفاع آنها ۱۰ تا ۱۵ سانت بالای زمین است. می‌توانید از نیمکت‌های کوچک برای قسمت پایین این پنجره‌ها استفاده کنید. این محل می تواند محل ساکت ودنجی برای استراحت باشد.

فضاهای بلااستفاده

دیوارهای آشپزخانه های کوچک

یکی از مشکلات خانه‌های امروزی متراژ کوچک آنها است. اگر شما هم در خانه کوچکی زندگی می‌کنید، مطمئنا آشپزخانه شما هم کوچک بوده و تعداد کابینت های آن محدود است. نصب کردن کابینت روی برخی از دیوارها می‌تواند فضای آشپزخانه را کوچک‌تر نشان دهد. به جای استفاده از کابینت می‌توانید از شلف های دیواری استفاده کرده و روی این شلف‌ها لوازم دکوری و آشپزخانه را قرار دهید.

پشت کاناپه

اتاق نشیمن شما اگر مربع شکل باشد و دوست داشته باشید که مبلمان را در وسط قرار دهید با یک فضای پرت و خالی در پشت کاناپه مواجه می شوید. اما نگران نباشید، می‌توانید یک میز، دقیقا مساوی با طول کاناپه در پشت آن قرار داده و روی آن را با لوازم دکوری پرکنید.

فضای پرت

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر ترفندهای دکوراسیون مدرن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…