میز جلو مبل و نکاتی برای تزیین آن

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
می توان با در نظر داشتن نکاتی ساده و مهم، میز جلو مبلی را به صورت زیبا تزیین کرد و به دکوراسیون پذیرایی و نشیمن منزل جلوه ای شیک بخشید.
تزیین میز جلو مبلی

میز جلو مبلی

در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم نکات کلیدی که طراحان داخلی در تزیین میز جلو مبلی استفاده می‌کنند را معرفی کنیم تا بتوانید این عنصرِ مهمِ نشیمن و پذیرایی را اصولی و زیبا دکور کنید.

چیدمان میز جلو مبلی

برای تزیین میز جلو مبل، یک دکوری را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید!

تزیین میز جلو مبل مانند دکور اصولی هر اتاقی از خانه، نیاز به نقطه کانونی دارد. با توجه به این موضوع باید یک دکوری که از نظر شکل و ظاهر زیبا و متفاوت است را روی میز جلوی مبل منزل قرار دهید، تا توجه هر شخصی را به خود جلب کند. نقطه کانونی میز نشیمن، می‌تواند شاخه های زیبایی از گل مورد علاقه، سوغاتی از یک سفر خاطره انگیز و یا یادگاری خاص از دوستان و آشنایان باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم به سلیقه و علاقه خود دکوری خاصی که بسیار دوستش دارید را انتخاب کنید.

میز جلو مبلی

میز جلو مبل را شلوغ و در هم ریخته نکنید!

توجه داشته باشید که سطح در هم ریخته میز جلو مبل، جلوه بدی به دکوراسیون نشیمن می‌دهد. علاوه بر آن، این میز باید فضای کافی برای قرار دادن وسایل پذیرایی را نیز داشته باشد. بنابراین بیش از حد آن را پر از لوازم دکوری نکنید و همیشه آن را مرتب نگه دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای مرتب نگه داشتن سطح این میز، یک سینی مخصوص تهیه کنید و برخی وسایل دکوری و پذیرایی را درون آن قرار دهید.

برای تزیین میزهای جلو مبلی کوچک، از شکلات‌خوری و زیر لیوانی‌های زیبا استفاده کنید تا فضای کم‌تری را به لوازم دکوری که کاربرد خاصی ندارند، اختصاص داده باشید.

پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر از سه نوع دکوری را روی این میز قرار ندهید تا هم دیزاینی اصولی داشته باشید و هم فضای کافی روی آن ایجاد شود. برای مثال تنها از سه گروه، کتاب، شمع و گل برای دکور میز جلو مبل استفاده کنید.

چیدمان میز جلو مبلی

دکوری ها را بر اساس شکل هندسی میز جلو مبلی که دارید، انتخاب کنید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تزیین میز جلو مبل باید در نظر داشته باشید، هارمونی و هماهنگی بین شکل هندسی میز و دکوری های روی آن است. پس با توجه به این موضوع برخی از دکوری ها را مشابه با شکل میز نشیمن منزل انتخاب کنید.

البته باید بدانید که مشابه بودن تمام شکل ها، جلوه یکسان و بدون جذابیتی به دیزاین میز خواهد داد. بنابراین یک یا دو دکوری که شکل متضاد دارند را روی میز قرار دهید.

هارمونی با مبلمان و وسایل دیگر را فراموش نکنید!

توجه داشته باشید که عناصر روی میز جلوی مبل، از دیگر وسایل و مبلمان اتاق نشیمن جدا نیستند و باید بین آن ها نیز هارمونی وجود داشته باشد. پس مانند نشیمن، یک یا دو عدد از آن‌ها را به رنگ و یا طرح مشابه یکی از مبلمان و وسایل دیگر انتخاب کنید.

تناسب را بین اندازه میز جلو مبل و بزرگ ترین دکوری رعایت کنید!

یکی از مهم‌ترین نکات که در تزیین میز جلو مبل باید رعایت کنید، تناسب بین اندازه میز و بزرگ‌ترین دکوری روی آن است. در واقع این دکوری، نه آن چنان بزرگ باشد که سطح زیادی از میز را پوشش دهد و نه آن چنان کوچک که روی میز گم شود. همچنین در نظر داشته باشید که ارتفاع وسایل روی میز نباید به قدری باشد که دید را برای تماشای تلویزیون و دیدن مهمانان مختل کند.

برای تزیین میز جلوی مبل، ریتم ایجاد کنید!

یکی از ترفندهای دیگرِ برای ایجاد جذابیت و زیبایی در دکوراسیون، ایجاد ریتم با تکرار وسایل کوچک و بزرگ یا کوتاه و بلند در آن است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یکی از تزئینات روی میز مثل کتاب، شمع و یا هر چیز دیگری را، روی میز چیدمان کنید.

میز جلو مبلی

از دکوری هایی استفاده کنید که از هر طرف قابل دیدن باشند!

دقت داشته باشید دکوری های میز جلوی مبل، باید از هر طرفی که نشسته اید، قابل دیدن باشند. با این تعریف وسایلی مانند قاب عکس که از هر سمتی دیده نمی شوند را روی میز قرار ندهید.

طبقه پایین میز جلو مبلی را نیز مرتب و منظم بچینید!

در نظر داشته باشید، دیدِ کم به طبقه پایین میز جلو مبل نباید باعث شود که آن را غیر اصولی و نامرتب چیدمان کنید. پیشنهاد می کنیم برای این بخش وسایل کم کاربردتر و آن هایی که جنبه دکوری کم تری دارند را در نظر بگیرید و منظم و مرتب بچینید تا به آن ها دسترسی آسانی داشته باشید. از آن جا که وسایل طبقه زیر میز شیشه ای به راحتی دیده می شوند، آن را نیز با دکوری های زیبا و با توجه به نکات بالا، چیدمان کنید.

تزیین میز جلو مبلی

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با تزیینات بیشتر ” آینه کاری سالن پذیرایی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…