برای شکایت از فروشگاه اینترنتی چه راه‌هایی وجود دارد؟

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قانون‌گذار راهکارهای قانونی بخصوصی را برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی پیش‌بینی کرده است.
نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

امروزه با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی، خرید از این فروشگاه‌ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به دلیل مزایای حق انتخاب و مقایسه قیمت‌ها، صرفه جویی در زمان، انرژی و سهولت و دسترسی ۲۴ ساعته، خریداران فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز گسترش می‌یابند. برای پیگیری مشکلات به وجود آمده در این روش از خرید و فروش و حل آن‌ها، به سه طریق می‌توان برای شکایت از فروشگاه اینترنتی اقدام کرد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم.

شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

فروشگاه اینترنتی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد که نماد اعتماد الکترونیکی، توسط مرکز توسعه تجارت به سایت‌های دارای صلاحیت اعطا می‌شود. هدف از ایجاد این سامانه، جلب اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است. اگر فروشگاهی که از آن خرید کرده‌اید، دارای نماد اعتماد الکترونیکی است، کافی است شما به سایت https://enamad.ir/  مراجعه؛ سپس روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات از کسب و کار کلیک کنید. پس از ثبت شکایات خود می‌توانید، مشکلات احتمالی مربوط به خرید اینترنتی را پیگیری کنید.

 

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

شکایت از طریق پلیس فتا

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق پلیس فتا است. در این روش، فرد شاکی با ورود به صفحه پلیس فتا می‌تواند روی آیکون ثبت گزارش مردمی کلیک کند و شکایت از فروشگاه اینترنتی خود را با وارد کردن اطلاعات مربوطه ثبت و پیگیری کند.

شکایت از طریق مرجع قضایی

روش دیگری نیز برای ثبت شکایات نسبت به عملیات فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد که نسبت به روش‌های قبلی، مراحل طولانی‌تری دارد و در واقع، این روش را می‌توان تحت عنوان روش قضایی برای شکایت از تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی نام‌گذاری کرد. در این روش، برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شخص شاکی باید با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و …. به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ثبت کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مزاحمت در فضای مجازی را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …