جنگل تیلاکنار متل قو

۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یادتان باشد، بعد از خواندن این مطلب، این بار که به متل قو سفر کردید، حتما از جنگل زیبای تیلاکنار، دیدن کنید.
جنگل تیلاکنار

تیلاکنار متل‌قو

در این مقاله شما را با جنگل تیلاکنار متل قو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا در سلمان‌شهر در استان مازندران، با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جنگل

تیلاکنار کجاست؟

متل قو یا سلمانشهر یکی از شهرهای توریستی است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر، که به دلیل وجود یک متل به نام قو به این نام معروف شده و یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر است و به‌ خاطر داشتن ساحلی زیبا و منظره‌های طبیعی میزبان گردشگران بسیاری‌ست. این شهر ۲۱۶ کیلومتر با تهران فاصله دارد. یکی از دیدنی‌های و مکان‌های تفریحی محبوب آن جنگل تیلاکنار است که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

جنگل تیلاکنار که در دامنه رشته کوه البرز و در نواحی جنوبی شهر واقع شده، فضایی بسیار متفاوت و سرسبز را ایجاد کرده است. از سواحل زیبای این شهر که بگذریم، پوشش جنگلی آن به شما این امکان را می‌دهد تا دقایقی را در میان طبیعت و درختان سر به فلک کشیده سپری کنید. یکی از مزیت‌های متل‌قو، فاصله کوتاه بین دریا و جنگل است. به ‌راحتی می‌توانید در فاصله چند ساعت هم سری به دریا بزنید و هم از جنگل آن دیدن کنید.

«تیلا کنار» نام جنگل معروف متل قو است. این جنگل انتهای خیابان دریا گوشه قرار دارد. ابتدای خیابان، شهرک‌ها و ساختمان‌های مدرن بسیاری را می‌بینید. به‌همین دلیل ممکن است تصور کنید که مسیر را اشتباه آمده‌اید؛ اما درصورتی‌که چند دقیقه بیشتر رانندگی کنید، به این جنگل زیبا خواهید ‌رسید.

جاذبه‌ها

رودخانه‌ای کم‌ عمق در این جنگل وجود دارد که می‌توانید اطراف آن بنشینید و همراه دوستان و خانواده پیک‌نیک برگزار کنید. به‌ لطف وجود درختان انبوه و جریان آب دائم رودخانه، هوای این منطقه حالت مطبوع و دلنشین دارد.

جنگل‌نوردی، عکاسی و پیک‌نیک از جمله تفریحات جنگل‌های انبوه متل قو است. اگر بخواهید کمی دورتر بروید از سمت متل قو- رامسر و تنکابن جنگل‌هایی مانند دو هزار و سه هزار را خواهید دید و از سمت متل قو- چالوس نیز جاذبه‌های سرسبز تماشایی منتظر شماست.

بهتر است که شب را استراحت  و صبح زود جنگل‌گردی را آغاز کنید. می‌توانید در این منطقه چادر بزنید یا راهی روستاهای این منطقه شوید و اتاق کرایه کنید.

تیلاکنار

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “دشت دریاسر مازندران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…