خواص شگفت انگیز مویز برای سلامتی که نمی‌دانید!

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مویز نوعی خشکبار بسیار خوش‌طعم است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. مویز با خشک‌کردن حبه‌های انگور قرمز بی‌دانه به دست می‌آید و کوچک‌تر از کشمش های معمولی و شیرین است.
خواص مویز

مویز سرشار از آهن، آنتی اکسیدان و فیبر است و با مصرف آن مواد مغذی فوق‌العاده عالی به بدن‌تان می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا خواص مویز را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

حفظ انرژی بدن

مویز حاوی انواع ویتامین‌های B است و می‌تواند شما را در طول روز پرانرژی و سرزنده نگه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین B نقشی مهم در تبدیل غذا به سوخت دارد و مویز، به‌دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین B، می‌تواند در این تبدیل به شما کمک کند و شما را پرانرژی نگه دارد.

فواید مویز

 منبع خوب پروتئین

مویز حاوی پروتئین است و از بدن، به‌ویژه زمانی‌که می‌خواهید ماهیچه‌های‌ خود را تقویت کنید، به‌خوبی حمایت می‌کند. مصرف مویز، به‌عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازی را افزایش می‌دهد. برای گیاهخواران، مویز منبع خوب پروتئین است.

سرشار از ویتامین

مویز علاوه بر ویتامین B سرشار از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K است. ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن ضروری است، ویتامین E برای سلامت سلول‌های بدن لازم است و ویتامین K ساختار استخوان‌ها را به‌خوبی حفظ می‌کند. با مصرف روزانه مویز، پس از مدتی کوتاه، از تغییرات مثبت در بدن‌تان حیرت‌زده می‌شوید.

کلسترول اندک

بررسی‌ها نشان داده است که افزودن مویز به رژیم غذایی می‌تواند از مقدار مضر کلسترول بکاهد. این کشمش‌های کوچک منبعی عالی از فیبرهای حل‌شدنی است و به تنظیم قند خون کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از ورود کلسترول به جریان خون پیشگیری کنند.

 سلامت استخوان‌ها

مویز حاوی کلسیم است و برای استخوان‌سازی و حفظ سلامت استخوان عالی است. درضمن، این خبر خوبی برای گیاهخواران است. کلسیم در برابر بیماری‌های مختلف همچون سرطان، دیابت و فشار خون بالا از بدن محافظت می‌کند.

مویز

کاهش خطر پوکی استخوان

در مویز دو ماده معدنی پتاسیم و منگنز وجود دارد. پتاسیم و منگنز می‌توانند خطر پوکی استخوان را کاهش دهند.

سلامت چشم‌ها

قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش ناشی از نور خورشید باعث تشکیل رادیکال های آزاد در چشم می‌شود که درنهایت به چشم‌ها صدمه می‌زند. یکی دیگر از خواص مویز کمک به سلامت چشم است. آنتی‌اکسیدان های موجود در مویز می‌توانند، با ترمیم سلول‌های صدمه‌دیده، از شبکیه چشم مراقبت کنند.

 بهبود سیستم عصبی

هروقت احساس کردید که واکنش‌های‌تان ضعیف شده‌اند، نباید نگران نباشید! پتاسیم موجود در مویز سیستم عصبی‌تان را در وضعیتی مناسب قرار می‌دهد. همچنین پتاسیم کمک می‌کند ماهیچه‌های‌تان، بدون اینکه زود خسته شوند، عملکرد بهتری داشته باشند.

سلامت دستگاه تنفسی

اگر نمی‌دانید که منگنز با بدن‌تان چه می‌کند، مویز مصرف کنید تا به خواص منگنز پی ببرید. منگنز موجود در مویز می‌تواند شش‌ها و دستگاه تنفسی‌تان را در وضعیتی مناسب قرار دهد. این خوراکی برای افراد مبتلا به آبریزش بینی بسیار خوب است و می‌تواند آن‌ها را درمان کند.

درمان کم خونی

 سلامت قلب

افرادی که به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند از این خوراکی بی‌نظیر مصرف کنند. سلنیوم موجود در مویز رگ‌های خونی را تمیز و التهاب را درمان می‌کند.

درمان کم‌خونی

آهن موجود در مویز می‌تواند کم خونی را درمان کند. آهن نقشی مهم در ساختار خون ایفا می‌کند و سلول‌های خون را در وضعیت سالم‌تر و مناسب‌تری قرار می‌دهد، تا جایی‌که می‌توانید با کم‌خونی خداحافظی کنید.

درمان یبوست

ازآنجاکه مویز حاوی فیبر رژیمی است، می‌تواند یبوست را هم درمان کند. فیبر متابولیسم بدن را در وضعیتی مطلوب نگه می‌دارد و درمان خوبی برای رفع یبوست است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انگور، یاقوت درخشان سلامتی را در مجله دلتا مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ب٫ظ

    عاقلانه بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۲۸ ق٫ظ

    عالیه خوب است

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۲۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  8. فتحی

    ۶ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۲۸ ق٫ظ

      عالیه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…