شومینه و استفاده خلاقانه از آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شومینه طوری طراحی شده است که می‌توان استفاده های مختلفی از آن متناسب با شرایط مختلف در دکوراسیون منزل داشت .
دکور شومینه

بهترین ایده ها برای استفاده از شومینه

حتما شما هم معتقدید که شومینه در فصل بهار و تابستان یک وسیله بدون کاربرد و اضافی است, اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید از شومینه استفاده‌های جالبی در فصل گرما داشته باشید. در این نوشتار از مجله دلتا به شما می‌گوییم که چگونه دکور شومینه بلا‌استفاده خانه را پرکاربرد و فانتزی کنید.

چیدمان شومینه

استفاده از شومینه

به عنوان یک جاشمعی متفاوت استفاده نمایید

شما می‌توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه، درون شومینه بلااستفاده تعدادی شمع قرار دهید. شمع‌هایی زیبا در سایزهای مختلف تهیه نمایید و به سلیقه خود درون شومینه بچینید.

شومینه

 به عنوان انبار استفاده کنید

از شومینه به عنوان مکانی برای قرار دادن وسایل در منزل استفاده کنید و پس از تمیز کردن و رنگ کردن آن را با کتاب، کلکسیون، هیزم مصنوعی، قطعات هنری و… پر کنید.

شومینه به عنوان انبار چوب 

یکی دیگر از استفاده‌هایی که می‌توانید از شومینه داشته باشید این است که تنه‌های چوب در سایزهای کوچک و بزرگ را با‌دقت ببرید و داخل شومینه قرار دهید, با این کار دکور منزل را زیباتر خواهید نمود زیرا این کار یک بافت چوبی و زیبا به فضای پذیرایی می‌دهد.

درون شومینه لوازم دکوری قرار دهید

برای اینکه دکور شومینه بلا‌استفاده زیبا شود و در کانون توجه باشد ، قطعات هنری و گلدان‌های تزئینی خود را درون شومینه قرار دهید، به طوری که نمای ظاهری آن با فصل هماهنگ باشد.

شومینه را کتابخانه کنید

حتما شما هم تعدادی کتاب کهنه دارید که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید, به جای آن که کتاب‌ها را داخل انباری نگهداری کنید می‌توانید آن‌ها را داخل شومینه بچینید, در چیدمان کتاب‌ها سلیقه به خرج دهید و به زیباترین شکل ممکن آن‌ها را داخل شومینه بچینید. اگر دارای مبل یا کوسن های رنگی هستید می‌توانید رنگ چوب ها را بر اساس رنگ کوسن‌ها انتخاب کنید.

چیدمان شومینه

درون شومینه را رنگ کنید

برای اینکه دکوراسیون خانه را عوض کنید، فضای داخل شومینه را رنگ کنید. اگر خانه شما به اندازه کافی شلوغ و رنگارنگ است و فضای داخل شومینه با رنگ خنثی مثل سفید یا خاکستری رنگ آمیزی کنید و درون آن دکوری‌های ساده بگذارید.

درون شومینه گل و گیاه قرار دهید

در خانه‌های کوچک که فضای کافی برای قرار دادن گل و گلدان‌ها یافت نمی‌شود, شومینه بهترین ایده است. شما می‌توانید داخل و بالای شومینه گیاه و گلدان‌هارا باسلیقه بچینید.

گل و گیاه در خانه به خصوص در شهرهای آلوده و در خانه‌های آپارتمانی، برای تصفیه هوای خانه لازم است پس از هر فضایی برای قرار دادن گیاه و گلدان استفاده کنید. این نکته را در نظر بگیرید که درون شومینه گیاهانی را قرار دهید که نیاز به نور زیاد ندارند.

گیاهان

با تابلو یا نقاشی شومینه تان را بپوشانید

حتما لازم نیست که تابلوها و طرح‌های رنگی را بالای دیوار نصب کنید بلکه می‌توانید شومینه بدون کاربرد را با تابلو یا نقاشی خیره کننده بپوشانید.

شومینه خود را مخفی کنید

اگر شومینه جلوه بصری نامطلوبی دارد، بستن آن بهترین گزینه است. شما می‌توانید شومینه بلااستفاده خود را با تخته سه ‎ لایه مسدود کنید و تخته را متناسب با دکور یا دیوار رنگ بزنید و یا می‌توانید شومینه خانه خود را با موزاییک یا پوشش‌های چوبی نسوز نیز بپوشانید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر” شومینه های مدرن “را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…