خواص و مضرات پیازچه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص پیازچه (Scallion) شامل پیشگیری از بروز زخم‌های دستگاه گوارش، دفع سموم بدن، باز کردن گرفتگی بینی و پیشگیری از چین و چروک پوست است.
خواص پیازچه

خواص پیازچه (طبیعت و خواص درمانی)

خواص پیازچه بسیار شبیه به خواص پیاز و البته تا حدودی خواص تره است. پیازچه دارای خاصیت ضد میکروب، ضد سرطان، ضد چربی، ضد فشار خون و ضد التهاب است. همچنین مصرف پیازچه تاثیر زیادی در جلوگیری و کاهش چربی، قند و فشار خون دارد و به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ موثر است. برای آشنایی بیشتر با خواص پیازچه با مجله دلتا همراه باشید.

فواید پیازچه

از دیدگاه طب سنتی طبع پیازچه گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی این سبزی پرخاصیت عبارتند از:

  • یکی از مهمترین خواص پیازچه کمک به دستگاه گوارش و پیشگیری و محافظت بدن در مقابل زخم‌های گوارشی مانند زخم معده و زخم اثنی عشر است.
  • پیازچه سرشار از ویتامین ث بوده و از این رو برای سلامت پوست و پیشگیری از چین و چروک پوست مفید است.
  • پیازچه نیز مانند پیاز به دلیل میزان بالای سولفور موجود در آن، دارای خاصیت ضد عفونی بوده و مصرف آن، برای درمان عفونت‌های قارچی موثر است.
  • استفاده از ضماد پیازچه برای درمان ورم پا مفید است. به این منظور چند دقیقه پیازچه را به طور کامل در آب بجوشانید، پیازچه پخته را با کمی آب مخلوط و آسیاب کنید تا به شکل ضماد دربیاید و روی ورم پا قرار دهید.
  • مصرف پیازچه همراه با غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و اشتها را افزایش می‌دهد.
  • ویتامین ب۱ موجود در پیازچه به کاهش خستگی و رفع استرس کمک می‌کند.
  • از دیگر خواص پیازچه رفع گرفتگی بینی است. به این منظور تعدادی پیازچه را خرد کنید و پنبه را آغشته به آب آن کنید و در حفره بینی قرار دهید یا این که چند پیازچه روی بالشت کنار خود قرار دهید.
  • از خواص پیازچه در طب سنتی کمک به دفع سموم بدن است.

مضرات پیازچه

مضرات پیازچه (موارد احتیاطی و منع مصرف)

  1. از مصرف پیازچه‌های پوست کنده و مانده خودداری کنید چرا که پیازچه نیز همانند پیاز میکرو‌ب‌های موجود در محیط را به سرعت جذب میکند.
  2. افراد مبتلا به بیماری پفیگوس بهتر است از خوردن پیاز و پیازچه و هم خانواده‌های آن نظیر سیر، تره و تربچه خودداری کنند.
  3. در مورد طبخ پیازچه توصیه می‌شود برای بهره‌گیری بیشتر از خواص پیازچه، از سرخ کردن زیاد آن پرهیز کنید.
  4. به طور کلی پیاز و پیازچه چون دارای طبع گرم است، زیاده روی در مصرف آن برای افراد با طبع گرم مضر بوده و موجب فراموشی و سردرد می‌شود‌.

سبزیجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…