جنگلی که جیغ می‌کشد

۰
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا می‌دانید در شمال شرقی ایران، جنگلی هست که جیغ می‌کشد؟!
جیغ می‌کشد

این جنگل جیغ می‌کشد!

رفتن به جنگل و کمپینگ و لذت بردن از فضای سبز و درختان جنگلی، همیشه یکی از بهترین علایق برای افرادی بوده است که عاشق طبیعت هستند. اما در مورد این جنگل موضوع کمی متفاوت است و کمتر کسی ممکن است که برای بازدید از آن مشتاق باشد! این جنگل، جیغ می‌کشد ! با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جنگل

تصور کنید همین که شب آغاز و ماه در آسمان نمایان می‌شود، از درختان و زمین‌های جنگل، صداهای عجیب و وحشتناک به گوشتان می‌رسد. به گفته‌ برخی، در جنگل جیغ مشهد، صدایی شبیه به جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد!

روستای سربرج یکی از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد به دلیل داشتن پدیده‌ای وحشتناک، جزء مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اما اینکه در اول جاده‌ این جنگل، بسیاری راه برگشت را انتخاب می‌کنند، خود داستانی جدا دارد. روزها در این جنگل همه چیز کاملا عادی و آرام است. شب‌ هنگام اما صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شنیده‌ شده و تا سپیده دم ادامه دارد!

جیغ

اما این صدا از کجاست؟

در ابتدا گردشگران و اهالی تصور می‌کردند که سروصدا‌های جنگل به علت وزش باد از میان درختان است، اما به مرور زمانی که این صدا‌ها همچنان در تابستان که بادی وجود نداشت ادامه پیدا کرد، این تصور نیز منتفی و بنابراین ترس و وحشت بازدید کنندگان و اهالی روستا بیشتر شد!

به این ترتیب اغلب این صدا‌ها را به اجنه و شیاطینی که در جنگل سکونت دارند نسبت دادند. صدای جیغی شبیه به یک زن که تمام شب را ناله و فریاد می‌کند. اما خب مسلما همه می‌دانیم که این باور نمی‌تواند حقیقت داشته باشد.

همزمان نیز برخی فکر می‌کردند که ملخ‌هایی که در جنگل می‌زیند هنگام پرواز این صدا را تولید می‌کنند، اما با تحقیقاتی که کارشناسان انجام دادند این نظریه هم اشتباه از آب درآمد.

عده‌ای جنگل سر برج در مشهد را نفرین شده می‌دانند و می‌گویند که این جنگل محل زندگی اجنه و شیاطین است. به گفته آنها شب‌ها شیاطین و روح‌های نفرین شده در این جنگل‌ها پرسه می‌زنند و صدای‌های دلخراشی را از خود سر می‌دهند.

اما گفتنی است که هیچ پدیده‌ غیر طبیعی (نظیر مشاهده شبه یا دیگر جانداران غیر طبیعی) در منطقه به چشم دیده نشده است. همچنین این جنگل در دره‌ رودخانه‌ای که یکی از سرچشمه‌های سد طرق است، قرار دارد که فصولی از سال خشک بود. اما از سالی که این صداها از جنگل شنیده می‌شود (۱۳۹۰)، آب رودخانه همچنان جاری و باقی است. همین امر باعث جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن‌ها از این پدیده‌ شگفت‌ انگیز شده است. وحشتی که می‌تواند گردشگران کنجکاو را به‌ سوی خود جلب کند.

مشهد

راز جنگل جیغ مشهد

به منظور بازگشایی رمز و راز صداهای عجیب و غربی که در این جنگل با پدیدار شدن ماه به وجود می آمد اهالی روستای سر برج به همراه دهیار محل، ابراهیم عرب تصمیم گرفتند تا موضوع را با بخشدار منطقه در میان بگذارند. بخشداری این استان هم با شنیدن موضوع عجیب این جنگل تعدادی از کارشناسان خود را به جنگل سر برج اعزام نمود. با توجه به تحقیقاتی کارشناسان روی صداهای موجود در این جنگل انجام دادند، دریافتند که این جیغ های ممتد ناشی از صدای جیرجیرک‌هایی است که در زبان محلی به آن (کز) می‌گویند. در واقع این جیرجیرک‌ها سال‌هایی که بارش باران فراوان باشد و رودخانه سر برج پر آب و خروشان باشد، به روستا حمله می‌کنند و در لابه لای درختان و گیاهان پنهان می‌شوند. ممکن است روی هر درخت نزدیک ۳ هزار جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ دو کیلومتری رودخانه هستند و تعداد زیاد آن‌ها باعث شده که آواز دسته‌ جمعی‌شان مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. این جیرجیرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بین می‌روند.

جنگل عجیب

اما با تمام این تحقیقات، این نتیجه نیز نمی تواند درست باشد زیرا این جیرجیرک‌ها به مدت ۴۰ روز زنده هستند و وجود دارند اما صدای جیغ در تمام سال در جنگل جیغ به گوش می‌رسد و یک موضوع دائمی است. بنابراین با وجود تحقیقات بسیار هنوز کارشناسان نتوانسته‌اند پرده از راز این جنگل مخوف بردارند و راز این جنگل ترسناک در پرده‌ای از ابهام باقی مانده است!

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “راز جنگل سیاه در آلمان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…