گشاد کردن کفش تنگ با ۵ راهکار ساده

۰
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهتر است همیشه کفشی کاملا مناسب پایتان خریداری کنید، اما اگر به هر دلیلی کفش تنگی دارید، روش‌هایی برای گشاد کردن کفش تنگ وجود دارد.
گشاد کردن کفش

گشاد کردن کفش تنگ

احتمالا برای شما هم پیش آمده که با دیدن یک کفش پشت ویترین یک مغازه چنان مجذوب آن شده‌اید که با وجود اینکه سایز پای شما نیست، آن را خریده و وقتی به خانه می‌آیید، پشیمانی دیگر سودی ندارد! شاید هم یک جفت کفش هدیه گرفته‌اید ولی برایتان تنگ است. در هر صورت نگران نباشید، خوشبختانه، راهکارهای زیرکانه‌ای وجود دارد که به گشاد کردن کفش تنگ دوست داشتنی شما کمک می‌کند.  با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.
استایل زنانه

۱- کفش‌های خود را در خانه بپوشید

این آسان‌ترین راه است؛ اگر کفش‌های شما بیش از حد تنگ نیستند و می‌توانید آن‌ها را پا کنید، وقتی در خانه هستید آن‌ها را بپوشید و راه بروید تا کم کم با اندازه پای شما تنظیم شوند. ممکن است چند روز طول بکشد، اما روشی کاملا طبیعی و ارگانیک است!

۲- جوراب ضخیم بپوشید

این روش تنها برای کفش‌های چرم کارساز است. چند جوراب گرم و کلفت به پا کنید و بعد کفش را بپوشید تا با افزایش گرما و رطوبت، قسمت‌های تنگ کفش کش بیاید. در این مدت وقتی پایتان در کفش است، پاهایتان را به اندازه ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به عقب و جلو خم کنید و نگه دارید.
سپس آنرا درآورید و دوباره کفش را به پا کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. حالا باید کفش‌ها را با جوراب عادی بپوشید و این کار را تکرار کنید تا کفش‌هایتان کاملا گشاد شوند.
کفش

۳- روش جوراب رول شده را امتحان کنید

تعدادی جوراب جمع آوری کنید و همه را به صورت رول در آورید و اجازه دهید، یک شب همینطور در کفش بمانند. صبح تفاوت را احساس خواهید کرد.

۴- کفش‌ها را با یک پلاستیک آب در فریزر بگذارید

یک کیسه‌ زیپدار بدون سوراخ را تا نیمه پر از آب کنید و محکم ببندید و درون هر لنگه از کفش‌ها قرار دهید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که داخل کفش کاملا پر شود. سپس کفش‌ها را در فریزر بگذارید و اجازه دهید تا آب یخ بزند. زمانی که آب یخ می‌زند، منبسط شده و در نتیجه کفش‌های شما را گشادتر می‌کند.
قبل از اینکه دوباره کفش‌ها را بپوشید، از ۲۰ دقیقه قبل آن‌ها را در محیط اتاق بگذارید تا کیسه‌ها را بتوانید بیرون آورید. اگر همچنان کفش‌ها تنگ بودند، این روش را تکرار کنید. توصیه می‌شود این روش را برای کفش‌های گران قیمت به کار نبرید!
کفش اسپرت

۵- برای کفش‌های چرمی از گشاد کننده‌ کفش استفاده کنید

گشاد کننده‌ کفش، ابزاری شبیه به پاست و معمولا از چوب ساخته شده است. این وسیله دارای تنظیماتی است که به کشش کفش کمک می‌کند. این وسیله می‌تواند طول یا عرض کفش را تنظیم کند و برای هر لنگه‌ چپ یا راست مناسب است. اگر خودتان این دستگاه را ندارید، می‌توانید به کفاشی‌ها مراجعه کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر “انواع کفش ورزشی و کاربرد آن‌ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…