کدام رنگ لباس مجلسی برای من مناسب‌تر است؟

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ لباس مجلسی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب لباس مجلسی مناسب برای مراسم‌های مختلف است که بر اساس نوع لباس و فرم بدن و نوع مراسم انتخاب می‌شود.
لباس مجلسی

لباس مجلسی مناسب من

شاید بتوان گفت لباس مجلسی بعد از مانتو و روسری، بیشترین کاربرد را در میان لباس‌های زنانه دارد. بسیاری از ما خانم‌ها برای خرید لباس زنانه از هفته‌ها قبل از مراسمی که در آن دعوتیم اقدام به برنامه‌ریزی برای خرید لباس می‌کنیم و مهم ترین مشکل ما نداشتن ایده خوب برای انتخاب مدل لباس مجلسی است. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف اغلب معانی متفاوتی دارند و حتی در جوامع غربی معانی رنگ‌های مختلف پس از سال‌ها تغییر کرده است.
لباس زنانه

۱- مشکی

مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد. همچنین شیک و بادوام است. رنگ مشکی همچنین نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است. بعضی ازکارشناسان مد می‌گویند لباس مشکی پوشیدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است.
لباس مشکی

۲- سفید

تازه عروسان سفید می‌پوشند تا مظهر معصومیت و پاکی باشند. رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و رنگ تابستانی محسوب می‌شود. رنگ سفید برای دکوراسیون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چیزست می‌شود. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفید سریع مشخص می‌شود و به همین دلیل پاکیزه نگاه داشتن آن دشوارتر از سایر رنگ‌هاست.
قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریع‌تر شدن ضربان قلب و تنفس می‌شود. قرمز همچنین رنگ عشق است. رنگ قرمز جلب توجه می‌کند و کسی که رنگ لباس مجلسی‌اش قرمز است ملیح‌تر به چشم می‌آید.
قرمز

۴- صورتی

صورتی رویایی‌ترین رنگ و آرامش بخش‌تر است.

۵- آبی

آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می‌شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می‌شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند، پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می‌شود. رنگ آبی می‌تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصیه می‌کنند در مصاحبه‌های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.
آبی

۶- سبز

برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می‌تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است.

۷- زرد

زرد آفتابی شاد جلب توجه می‌کند. با وجود اینکه یک رنگ خوش بینانه به حساب می‌آید، مردم در اتاق‌های زرد رنگ بیشتر عصبانی می‌شوند و کودکان بیشتر گریه می‌کنند. رنگی که کمتر از سایر رنگ‌ها چشم را جذب می‌کند زرد است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند مقهور کننده باشد.
زرد

۸- ارغوانی

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشان دهنده تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنین زنانه و رویایی است. با وجود این چون رنگ ارغوانی در طبیعت نادر است تصنعی به نظر می‌آید.
بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “لباس‌های قرمز جذاب” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…